Bilimsel olarak ispatlanmış 6 göbek eritme yöntemi

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Bilimsel olarak ispatlanmış 6 göbek eritme yöntemi

Mesaj  Admin Bir Paz Mart 29, 2015 10:53 am

Bilimsel olarak ispatlanmış 6 göbek eritme yöntemi

Şeker yemeyin ve şekerle tatlandırılmış içeceklerin yanına bile yaklaşmayın... Araştırmalar şekerin metabolik sağlık üzerinde benzersiz zararlı etkileri olduğunu gösteriyor. Çok fazla şeker yediğiniz zaman, karaciğeriniz adeta bir fruktoz akınına uğrar ve hepsini yağa çevirmek zorunda kalır. Fazla şeker karın bölgesinde yağlanmaya neden olabiliyor. Şeker karın ve karaciğerdeki yağları artırıyor ve bu da insülin direnci ve başka metabolik sorunlara yol açıyor. Sıvı şeker bu noktada daha da kötü. İçeceklerden aldığınız kaloriler beyin tarafından katı yiyeceklerden aldığınız kaloriler gibi kaydedilmiyor ve şekerli içecekleri içtiğiniz zaman doymuyor ve çok daha fazla kalori alıyorsunuz. Bir bardak şekerli içecek çocuklarda obezite riskini tam yüzde 60 artırıyor. Beslenmenizden şekerli yiyecekleri olabildiğince azaltın ve şekerli içecekleri tamamen kesin. Buna şekerli içecekler, meyve suları, şeker içeren sporcu içecekleri ve şekerli çay-kahve de dahil…
Daha fazla protein tüketmek göbek eritme için en iyi uzun dönemli stratejidir… İş kilo vermeye gelince en önemli makro-besin protein. Protein açlık krizlerini yüzde 60 azaltır, metabolizmayı günde 80-100 kalori hızlandırır ve tok tutucu özelliği sayesinde günde yaklaşık 441 kalori daha yemenizi sağlar. Eğer amacınız kilo vermekse, beslenmenize daha fazla protein eklemek yapabileceğiniz en iyi şey. Protein sadece kilo vermenize yardımcı olmaz. Aynı zamanda diyet bittikten sonra kaybettiğiniz kiloyu tekrar geri almanıza engel olmada yardımcı olur. Danimarka'da yapılan bir araştırmada ise proteinin, özellikle de hayvansal proteinin, karın bölgesinde daha az yağ toplanmasıyla bağlantılı olduğu görüldü. Araştırmalara göre proteinin etkili olabilmesi için günlük aldığınız kalorilerin yüzde 25-30'u proteinden gelmeli. Bu miktarı hedeflemelisiniz. O yüzden yumurta, balık, deniz ürünleri, et, kümes hayvanları ve süt ürünlerini daha çok tüketerek, protein alımınızı artırın.

Karbonhidratları azaltın… Karbonhidratları kısıtlamak yağ kaybetmenin çok etkili bir yoludur. İnsanlar karbonhidratları azalttığı zaman, iştahları azalıyor ve kilo kaybediyorlar. Göbek eritme 20'den fazla randomize kontrollü çalışma düşük karbonhidrat diyetinin düşük kalori diyetine veya diğer diyetlere göre 2-3 kat daha fazla kilo kaybına neden olduğunu ispatlıyor. Düşük karbonhidrat diyetleri aynı zamanda diyetin başında vücutta bulunan su ağırlığının hızla azalmasını sağlıyor ve bu da insanlara moral ve motivasyon sağlıyor. Protein tüketiminizi yüksek tutmak için sadece rafine karbonhidratları (beyaz ekmek, beyaz un vs) kesmeniz yeterli. Ama eğer hızlı bir şekilde kilo vermek istiyorsanız, günlük karbonhidrat tüketiminizi 50 gramın altına düşürün. Bu vücudunuzu ketosise sokacak, iştahınızı azaltıp, enerji olarak daha çok yağları yakmanızı sağlayacaktır.

Diyet lifi içeren gıdaları tüketin… Diyet lifi bitkilerde bulunan ve sindirilemeyen maddedir. Kilo vermenizde en etkili olan lif çeşidi ise suda çözünür liflerden olan 'yapışkan lifler’dir. Bu lifler suyla birleşiyor ve sindirim sistemine oturan kalın bir jel tabası haline geliyor. Bu jel, yemeklerin mide ve ince bağırsağınızdan çıkış hızını önemli oranda azaltıyor ve besinlerin sindirimini ve absorbe edilmesini yavaşlatıyor. Günde 10 gram çözünür lif yemenin, karın bölgesindeki yağların yüzde 3,7 azalmasıyla bağlantısı ortaya çıktı. Bu da demek oluyor ki, çözünür lif özellikle de karın bölgesindeki tehlikeli yağları azaltmada özellikle etkili. Daha fazla lif almanın en iyi yolu meyve ve sebze gibi bitkisel gıdaları daha fazla tüketmek. En çok çözünür yapışkan lif içeren gıdalar: yulaf, baklagiller (özellikle fasulye), portakal, brüksel lahanası ve keten tohumu.

Aerobik egzersiz göbek eritmede çok etkili… Spor yapmak göbek eritmek için çok etkili. Spor yapmak derken 'karın hareketlerinden" bahsetmiyoruz. Bölgesel zayıflama mümkün değil. Sayısız mekik çekmek özel olarak karın bölgenizdeki yağları eritmez. 6 hafta boyunca sadece karın kaslarını çalıştıranların, bel çevresinde hiçbir incelme veya göbeğindeki yağlarda hiçbir azalma görülemedi. Bazı egzersizlerin göbek eritmede çok etkili olduğunu belirtmem gerekir. Aerobik egzersizin (yürüyüş, koşu, yüzme, bisiklet vs gibi) karın bölgesindeki yağlara çok önemli azalmaya neden olduğu bir dizi araştırmada gösterildi. Bir başka araştırmada ise aerobik egzersizin kilo verdikten sonra göbek bölgesinde tekrar yağ toplanmasına engel olduğu görüldü ve bu da sporun özellikle kilo kontrolü için etkili olduğunu ispat ediyor. Spor yapmak inflamasyonu azaltıyor, kan şekerini düşürüyor ve karın yağlarıyla bağlantılı bütün metabolik dengesizlikleri azaltıyor.

Yediklerinizi takip edin ve neyi ne kadar yediğinizi iyi bilin… İnsanların büyük bir çoğunluğu ne yediğini bilmiyor. İnsanlar yüksek proteinli ve düşük karbonhidratlı beslendiklerini sanıyorlar ama fark etmeden yediklerini çok yanlış tahmin ediyorlar. Eğer diyet yapmak veya sağlığınıza dikkat etmek istiyorsanız, mutlaka yediklerinizi teker teker not etmeli ve takip etmelisiniz. Yani yediğiniz gıdaların kalorisini, protein, yağ ve karbonhidrat miktarlarını öğrenmeli ve sonra yemeniz gereken miktarı göz kararınca öğrenene kadar mutfak terazisinde tartmalısınız. En azından birkaç günde bir her zaman aynı miktarda yediğiniz yemekleri tartarak bir fikir edinebilirsiniz. Mesela amacınız yukarıda tavsiye edildiği gibi protein tüketiminizi yüzde 25-30'lara çıkarmaksa, daha fazla proteinli yiyecekler tüketmek yeterli olmaz.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2251
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz