OMEGA 3 FAYDALARI

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

OMEGA 3 FAYDALARI

Mesaj  Admin Bir Cuma Mayıs 08, 2015 5:29 am

Balıkyagı olarak bilinen Omega-3 ve bitkisel yaglarda bulunan Omega-6 ya asitleri yaşamın ilk anından itibaren doku ve hücreler için çok önemlidir. Bağışıklık sistemini güçlendirip, kalp-damar sağlığına iyi gelerek, kanser oluşumunu engelleyerek hayati önem taşırlar.

- Omega-3, retina, beyin ve sperm hücrelerinin tam olarak çalışmalarını sağlar. Yetersizliğinde; görme bozuklukları, depresyon, konsantrasyon, bellek, dikkat ve davranış bozukluklarına neden olabiliyor.

- Omega-3 kolessterol düşürücü ilaçlar kadar etkilidir.

- Cildin nemini koruyarak, genç görünmesini sağlar.

- Trigliseritin düşmesini sağlar. Kalp krizi riskini azaltır

- Kansere karşı koruyuvu ve etkilidir. Başta göğüs, prostat ve kolon kanserleri üzerinde olumlu etkileri yapılan çalışmalarla bildirilmiştir.

- Kanın tüm vücutta dolaşmasını sa layarak parmak ucu hissizleşmesini, el ve ayak parmaklarının dolaşıma ba lı üşümesini önlüyor veya azaltıyor.

- Şeker hastalığı üzerine olumlu etkileri vardır. Yapılan son araştırmalar balıkta bulunan Omega-3 yag asitlerinin insülinin işlevini artırarak diyabetin ortaya çıkmasını geciktirdiği bildirilmiştir.

- Yaşlanmayı yavaşlatır. Omega yağ asitleri serbest radikallere(kanser yapıcı maddeler) karşı savaşarak cilt hücrelerinin yaşlanmasını engelliyor. Hücreleri yenileyip cildi güzelleştiriyor.

- Migren tedavisinde, iltahabi hastalıklarda, astım ve alerji gibi rahatsızlıklarda olumlu etkileri bulunmaktadır

- Omega -3 yağ asitlerinin yetersiz alınması depresyonu tetikliyor

- Hamile kadınlar ve bebek sağlığını olumlu etkileyen en önemli besin desteklerinden birisidir.

Haftada en az 2-3 kez balık yenmelidir. Balığ kızartmak yerine ızgara ya da buğulama olarak yemeyi tercih edin Her sabah kahvaltıda 2-3 ceviz yiyin.

Orta yaşlılar Alzhemeir hastalıgından korunmak için bol bol balık yemeli. Bu mümkün değilse doktora danışarak balıkyagı hapları almalıdır.

Vücut sağlığı için büyük önem taşıyan omega 3 yağları vücut tarafından üretilmediği için besinlerden karşılanmaktadır.

Somon balığı, uskumru, sardalya, hamsi, ada çayı, kivi, soya filizi, kuru fasulye, kanola yağı, marul, beyaz lahana, brokoli, semizotu, keten tohumu yağı, soya yağı, nohut, mısır ve yeşil yaprak sebzelerde omega 3 yağları bulunmaktadır.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2251
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz