4.SINIF İNGİLİZCE

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Geri: 4.SINIF İNGİLİZCE

Mesaj  Admin Bir Paz Mayıs 08, 2016 11:13 pm

UNİT:9  MY FRİENDS:BENİM ARKADAŞLARIM

Funny → eğlenceli
Rude → kaba
Polite → kibar
Stingy → cimri
Helpful → yardımsever
Generous → cömert
Friendly → arkadaş canlısı
Trustworthy → güvenilir
Honest → dürüst
Have a good sense of humour
(İyi bir espiri anlayışına sahip)
Supportive → destekleyici
Sensitive → duyarlı
Reliable → güvenilir
Nice → güzel, hoş
Sincere → samimi
Short → kısa
Tall → uzun
Anxious → gergin
Thankful → minnettar
Angry → kızgın
Worried → endişeli
Hardworking → çalışkan
Lazy → tembel
Kind → iyi kalpli
Understanding → anlayışlı
Crazy→ çılgın
Cheerful→neşeli
Medium-height→orta boylu
Slim→ince
Plumb→şişman,balık etli.
Good at → bir şeyde iyi olma
Bad at → bir şeyde kötü olma
Friendship→ arkadaşlık
Tell the truth→ doğruları söyle.
Fair:Kumral
1 What does she/he look like ?
Burada amacımız kişinin daha çok dış görünüşünü ilgilendiren sıfatlar ila cevap vermektir. Bunlardan bazıları aşağıdaki gibidir;

Blonde hair : Sarı saç

Green Eyes : Yeşil Gözler

Wear Glasses : Gözlük takar

Long Hair : Uzun saç

Short Hair : Kısa saç

Straight Hair: Düz saç

Curly Hair : Bukleli, Kıvırcık saç

She has got green eyes and blonde hair.

She has got long curly hair.

bunun yanısıra kişinin boyu, kilosu gibi sıfatlarıda içerebilir;

He is tall. (o, uzundur)

He is short. (O, kısadır)

He is Ugly. (O, çirkindir)

He is handsome. (O,yakışıklıdır)

She is beautiful. (O kız, Güzeldir)

She is pretty. (O kız, hoştur)

She is old/young. (O kız gençtir/yaşlıdır)

2 What is she like ?
Bu soru yukarıdaki soruya benzemekle beraber aslında fiziksel görünümünden çok karakter sıfatları ile ilgilidir.

She is reliable. (O kız, güvenilirdir)

She is shy (O kız, utangaçtır)

She is polite. (O kız,naziktir)

She is outgoing. (O kız, dışa dönüktür.)

She is generous (O kız, cömerttir.)

She’s honest. (O kız, dürüsttür.)
Listen and label:Dinle  ve  etiketle.
Label:Etiketlemek,sınıflandırmak.
Listen again and circle the correct words.Tekrar dinle  ve doğru kelimeleridaire içine al.
Marta has a big nose.
Alihas a mustache.
Mehmet has a beard.
Clark has long legs.
Marry has wavy hair.
What does Marta look like? She is tall.She has a beautiful dress.She has fair hair, big ears  and a small nose.
Make masks and describe yourself.Maskeler yap ve kendini tarif et.
What do you look like? Sen nasıl  görünüyorsun?
Whatis Marta like?She is shy.
Look at the pictures.Read and complete the answers. Resimlere bak.Oku ve cevapları tamamla.
She studiesvery hard.She always gets 5 .What  is  she like?  She is   hardworking.
She helps old people.What's she like? She is helpful.
He can lift weights.What's he like?He is strong.
DESCRİBE THE PEOPLE. İNSANLARI TASVİR ET!
PREPARE A POSTER ABOUT YOUR FRİEND OR A FAMİLY MEMBER.
İMAGİNE you are another student in class.Answer.
Ask your friend and fill in the table.
Guess:Who is youe best friend?
PHYSİCAL:
Hair
Eyes.
Body.
Are you hardworking? Yes l am.
No,l'm not.
Are you a boy or a girl?  l'm  a boy.
Do you have dark hair.No, l don't.
Are you slim? No, l'm not.


UNIT 10   FOOD AND DRİNKS YİYECEK  VE İÇECEKLER

Soup:Çorba.
Chicken:Piliç.
Fish:balık.
lce - cream:Dondurma.
Listen and repeat:Dinle ve tekrar et.
Breakfast:Kahvaltı.
LUNCH:ÖĞLE YEMEĞİ.
Dinner:Akşam yemeği.
Prepare a picnic basket.Bir piknik sepetihazırla.
Do you want an apple?  No, Thanks.
What about an apple? Bir elmaya ne dersin? Yes,please.
Would you like fish? Yes, please.

Would you like  ice-cream?Not now,thanks.
Set menu B is for you.Yes,please.
Hungry:Aç.
Thirsity.Susamış.
Full.Tok.
Are you hungry?Aç mısın?  Yes,l am.
Guess and offer.Tahmin et ve ikram et.
YUMMY:NEFİS.
l'm thirsty.may l drink something? Of course.
Does she like cake? No,she doesn't.

Would you like pizza?No,thanks.May be  later.


Would you like some pasta? Yes,please.

Would like; istek bildirme, sormada kullanılır.

I would like a cup of tea.

(Bir fincan çay istiyorum.)

You would like a shirt.

(Bir gömlek istiyorsun.)

Celal would like to go to the zoo after school.

(Celal okuldan sonra hayvanat bahçesine gitmek istiyor.)

Bobo would like to swim in the sea.

(Bobo denizde yüzmek istiyor.)

I would like to rest under the tree.

(Ağacın altında dinlenmek istiyorum.)

They would like to visit their parents.

(Ailelerini ziyaret etmek istiyorlar.)

She would like to drink a cup of coffee.

(Bir fincan kahve içmek istiyor.)

Would like bütün öznelerle kullanılır. Kendisinden sonra bir nesne gelebilir. Fiil gelecekse to ile bağlanır.

Wouldn’t like cümleyi olumsuzlaştırır.

You wouldn’t like to go to work at weekends.

(Hafta sonları işe gitmek istemezsin.)

Bobo wouldn’t like to wake up early.

(Bobo erken kalkmak istemez.)

I wouldn’t like to fly a kite on rainy days.

(Yağmurlu günlerde uçurtma uçurmak istemiyorum.)

They wouldn’t like to hitchhike today.

(Bugün otostop yapmak istemiyorlar.)

We wouldn’t like to eat a chicken today.

(Bugün tavuk yemek istemiyoruz.)

She wouldn’t like to run in the afternoons.

(Öğleden sonraları koşmak istemiyor.)



Cümle would ile başlıyorsa, soru halindedir. (+) işareti olumlu, (-) olumsuz cevap verileceğini gösterir.

Would you like to drive my car? (+)

(Arabamı kullanmak istiyor musun?)

Yes, I would like to drive your car.

(Evet, arabanı kullanmak istiyorum.)

Would Jack like to go out at nights? (+)

(Jack geceleri dışarıya çıkmak istiyor mu?)

Yes, he would like to go out at nights.

(Evet, geceleri dışarıya çıkmak istiyor.)



Would Suna like to speak John? (-)

(Suna, John ile konuşmak istiyor mu?)

No, she wouldn’t like to speak John.

(Hayır, John ile konuşmak istemiyor.)
"Favourite"  kelimesi "en sevdiğin" anlamındadır. Yani "What is your favourite food?"  diyince, "En sevdiğin yemek nedir?" diye sormuş oluruz.

-What is your favourite food?

-My favourite food is chicken.

Mete's favourite food is pizza.


Dikkatinizi çekti mi, cümlelere tek birşeyden bahsetmek (tek kalem gibi) için kelimeden önce "a" harfi ekledik.

Birden fazla şeyden bahsettiğimizde de kelimenin sonuna "-s" ekini ekledik.

Bu iki yöntemle bahsettiğimiz ingilizce bir kelimenin tekil mi çoğul mu olduğunu anlatmış oluyoruz. Şimdi bunları biraz daha yakından inceleyelim.

"a" bir tane manasına  gelir.

a teacher

a cup    

a building        

a car    

a tree
-What is that?

-It is a book.

Sesli bir harf ile başlayan kelimeler için "a" yerine "an" kullanırız.

an orange    

an apple    

an egg    

an elephant

There is an apple in the refrigerator.

There is an elephant and a bird in the picture.

İçecekleri, sayamayacağımız için, içine koyduğumuz kaplarla birlikte söyleriz.

a bottle of milk

a cup of tea

a cup of coffee

a glass of water

Bir şeyin miktarını sayısını söylemeden anlatmak için "some" veya "a lot of" kullanabiliriz.

"some" "biraz" demektir.

"A lot of" "çok" demektir.
Some apples.

A lot of apples.

There are some oranges in the bag.

There are a lot of oranges in the tree.

-How many cars are there in the garage?

-There are seven cars in the garage.

Adjectives - Sıfatlar:

hungry aç

thirsty susamış

bored sıkılmış

tired yorulmuş

cold soğuk, üşümüş

hot sıcak, sıcaklamış

I am hungry.

My friend is thirsty.

Ali isn't bored.

Joe is tired.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2254
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

İNGİLİZCE 4.SINIF CARTOON CHARACTERS

Mesaj  Admin Bir Cuma Nis. 29, 2016 9:40 am



UNIT 1: ÜNİTE  1:  İN THE CLASSROOM
Listen again:Tekrar dinle.
May l open the window? Pencereyi açabilir miyim?
Sorry,not right now. Afedersin,şimdi değil.
Yes,you may.
May l come in? İçeri girebilir miyim?
Yes, you may.
No, you may not.
May l  sit down? Oturabilir miyim?
Of course,sit down please!Tabi ki,oturun lütfen.
Circle the correct word.Doğru kelimeyi daire içine alın.
Ask and answer:Soru sor ve cevapla.
Can l open the window?Pencereyi açabilir miyim?
Yes you can. Evet açabilirsin.
Can l answer the question?Soruyu cevaplandırabilir miyim?
Yes,you can.
Can l sit down? Oturabilir miyim?
No, you can't.
Can l drink milk?Süt içebilir miyim?
Yes,you can.
Listen and order the pictures:Dinle ve resimleri düzene koy.
Prepare a poster of classroom rules.Sınıf kuralları ile ilgili bir pster hazırla.
Raise your hand to speak:Konuşmak için elini kaldır.
Finish your work on time:İşini zamanında bitir.
Be a good friend to everyone:Herkese iyi bir arkadaş ol.
Always tell the truth:Her zaman doğruyu söyle.
Be polite:Kibar ol.
Be on time:Zamanında ol.
Share with others:Diğerleriyle paylaş.
Keep the classroom tidy:Sınıfı düzenli tut.
Always work hard:Her zaman sıkı çalış.
Don't worry be happy:Endişe etme mutlu ol.
Try to make others happy:Diğerlerini mutlu etmeye çalış.
Smile! Gülümse!
Listen to the teacher :Öğretmeni dikkatli dinle.
Respect each other:Birbirinize saygı duyun.
Be  quiet:sessiz ol.
Be polite! Kibar ol!
Finish your work on time: Çalışmanı zamanında bitir.
Keep the classroom clean! Sınıfı temiz tut.
Raise your hand! Elini kaldır.
craft : Beceri, hüner, sanat, zanaat; gemi; hile; uçak.
Obey all the classroom rules.
Bütün sınıf kurallarına itaat et.
Play Simon says.Simon'un dediğini yap.
Listen and circle what you need:Neye ihtiyacın varsa daire içine al.
Glue:Yapıştırıcı.
Paper:kağıt.
PROJECT:Proje.
Prepare a puppet.Bir kukla hazırla.
puppet play: kukla oyunu, kukla gösterisi
puppet show: kukla gösterisi, kukla oyunu
puppeteer: i. kuklacı.
puppetry: i. kukla dünyası
Ask for permission:İzin için sor.İzin iste.
Make requests;istekler yap.Talepler et.
request for proposal: teklif isteme
request program: i. istek programı
request programme: i. istek programı
request sick leave: f. hastalık izni istemek
request stop: durma talebi
requested: [request] f. rica etmek, istemek, resmen istemek, talep etmek, ricada bulunmak
requesting: i. rica etme
Tell your friend what to do:Ne yapacağını arkadaşına anlat.
Can you give me your eraser please? Silgini verebilir misin,lütfen?
Give me your book.Kitabını bana ver.
sing and point:Şarkı söyle ve işaret et.
Thank you=Arigato=Gracias=Grazia=Merci=Danke=Shukran.
Listen, point and repeat:Dinle ,işaret et ve tekrarla.
Listen and match:Dinle ve karşılaştır.
Find extra door:Extra kapıyı bul.
Play a game:Bir oyun oyna.
UNİT 2 :       CHİLDREN 'S    DAY   :ÇOCUKLARIN GÜNÜ
Talk about an animal:Bir hayvan hakkında konuş.
Your friend will guess:Senin arkadaşın tahmin edecek.
lt lives in Africa.lt's big.lt's black  and white:O Afrika'da yaşar,büyük ve siyh beyazdır.What is it? O nedir?
lt's a zebra.O bir Zebradır.
Where are you  from? Sen nerelisin?
l'm from England:Ben İngilteredenim.
l'm from Japan.Ben Japonyadanım.
l'm from Germany:Ben Almanyadanım.
Where is he from? O neredendir?
He is from lndia.O Hindistandandır.
Listen and match the children to their names.Dinle ve çocukları isimleriyle  karşılaştır.
He is Brad.He is from England.He lives in England.O Brad'tir.O İngilteredendir.O İngiltere'de yaşar.
ID CARD:Kimlik kartı.
Name:Aiko Araki
Age:11(eleven)
Country:Japan.
Nationality:Japanese.
Name:Kamala Kampe.
Age:10(ten)
Country:lndia.
Nationality:lndian.
Name:Hans Braun.
Age:10(ten)
Country:Germany.
Nationality:German.
Name:Carlos Ramirez.
Age:10(ten)
Country:Mexico.
Nationality:Mexican.
Are you English? Sen İngiliz misin?
No,l'm not.Hayır ben değilim.
Where are you from? Neredensin?Nerelisin?
l'm from İndia.Ben Hindistandanım.
Aiko has a red and white flag.lt's a Japenese flag.Aiko'nun kırmızı ve beyaz bayrağı var.O Japonya bayrağıdır.
Dress:Kadın elbisesi.
Kimono:Japon kıyafeti.
Poncho:Meksika kıyafeti.
Shalwar:Arap kıyafeti.
Look at the picture.Say:"Where are the children?" Resme bak.Söyle:"Çocuklar nerededir?"
Ask and answer about the children above.Yukarıdaki çocuklar hakkında soru sor ve cevapla.
ls he Mexican? O Meksikalı mıdır?
l think so.Ben öyle düşünüyorum.
Where is she from? O neredendir?
l think she is from Japan. Ben düşünüyorum ki o Japonyadandır.
Prepare a "Children's day" picture.Bir çocuklar günü resmi hazırlayın.
Happy:Mutlu.
Sad.Üzgün.
Children's:Çocukların.

UNIT  3   ÜNİTE   3
FREE TİME:  BOŞ ZAMAN

Look at the picture and circle the correct word:Resme bak ve doğru kelimeyi daire içine al.
l like playing basketball.Ben basketbol oynamayı severim.
Listen and number .Then match:Dinle ve numaralandır.Sonra karşılaştır.
l like fishing.
l like taking photographs.
l like playing football.Ben futbol oynamayı severim.
l like playing the guitar.
Listen.Put a tick or a cross.Dinle.Bir tik at ya da çarpı at.
Find Ahmet's room.Ahmet'in odasını bul.
Listen and circle the words you hear.Dinle ve duyduğun kelimeleri daire içine al.
Watching cartoons.Çigi filmler seyretmek.
Diving:Dalış.
Riding a bike:Bisiklet sürme.
Playing chess.Satranç oynamak.
Fishing:Balık tutmak.
Collecting coins:Madeni para toplama.
Doing puzzles:Yapboz yapmak.
Climbing.Tırmanmak.
Listen again and find.Which is Tom's favorite hobby?Tekrar dinle ve bul.Tom'un favorihobisi nedir?
Play a game.Lip-read and guess.Bir oyun oyna.Dudak oku ve tahmin et.
Camera:Fotoğraf makinesi.
Puzzles:Yapbozlar.
Racket:Raket.
Flute:Flüt.
l like listening to music.Can you give me the CDs?Müzik dinlemek istiyorum.Bana CDs i verir misin?
Here you are.İşte buradalar.
Find the words.Then, ask and answer.Kelimeleri bul.Sonra soru sor ve cevapla.
Do you like doing puzzles?Yapboz yapmayı sever misin?
Yes,l do.Evet,ben severim.
No,l don't.Hayır,ben sevmem.
Do you like origami? Kağıt katlama sanatını sever misin?
John:Yes,l do,l like origami. Evet ,ben origami sanatını severim.
Brad:No,l don't.l dislike origami. Hayır,ben origami sanatını sevmem.
Prepare a chart.Show your free time activities and hobbies.
Bir çizelge hazırlayın.Boş zaman aktivitelerinizi ve hobilerinizi gösterin.
Chart:f. çizelge ile göstermek, plânını çizmek, haritasını yapmak, planlamak
i. çizelge, grafik, tablo; plan, kroki; deniz haritası, portolon, harita köşkü; popüler müzik listesi
Talk about your hobbies.Hobileriniz hakkında konuşunuz.
l like playing football.Ben futbol oynamayıseverim.
Play tic-Tac-Toe.Çapraz bulmaca yap.
Choose one square:Bir kare seç.
Say the hobby.Hobiyi söyle.
İf you are correct,put your X or 0 below.Eğer doğruysan senin X ini veya 0 ını koy.
Get 3 Xs or 0 s in a line first.Be the winner.3 x ya da 3 0 çizgide ilk yaptın.Kazanan ol.
Prepare a questionnaire:Bir anket formu hazırla.
Do you like playing table tennis?Masa tenisi oynamak ister misin?
Yes, l do.
No, l don't.

UNİT 4 ÜNİTE 4
İNGİLİZCE CARTOONCHARACTERS

An elephant can walk.Bir fil yürüyebilir.
A parrot can speak.Bir papağan uçabilir.
A dolphin can swim.
l can't fly.Ben uçamam.
Sing the song again.Use the animals below.
This is Mickey Moose .He can play football.
He can paint.
He can play basketball.
He can read book.
Donalt can't play tennis.Donalt tenis oynayamaz.
Donalt can play the guitar. Donalt gitar çalamaz.
Do the quiz.Sınavı yap.
Can superman carry a car? Süpermen bir araba taşıyabilir mi?
Yes he can carry a car.Evet,o bir araba taşıyabilir.
An elephant can walk. Bir fil yürüyebilir.
A parrot can speak.Bir papağan konuşabilir.
A dolphin can swim. Bir yunus yüzebilir.
l can't fly. Ben uçamam.
Sing the song again.Şarkıyı tekrar söyle.
Use the animals below.Aşağıdaki hayvanları kullan.
This is Mickey Moose .He can play football.
Can SpongeBob make crapburgers? Sünger Bob yengeç burger yapabilir mi?
Yes,SpongeBob can make crapburgers.Evet,SüngerBob yengeçburger yapabilir.
Can Pluto ride bike?Pluto bisiklet sürebilir mi?
No,Plutocan't ride bike.

Can Red Kit ride horse? Red Kit at sürebilir mi?
Yes,he can.
Can Casper fly? Casper uçabilir mi?
Yes, Casper can fly.Evet,Casper uçabilir.
Look and draw what you have.Sahip olduğun şeye bak ve çiz.
Talk about them.Onlar hakkında konuş.
lt's my camera.l can take photos.O benim fotoğraf makinemdir.Ben fotoğraflar çekebilirim.
Talk about your friend.Sen arkadaşın hakkında konuş.
lt's his camera.He can takes photos.O onun fotoğraf makinesidir.O fotoğraflar çekebilir.
Listen and find.Who is talking?Dinle ve bul.Kim konuşuyor?
Gary is talking.Gary konuşuyor.
Talk about other characters.Diğer karakterler hakkında konuş.
Create your own hero with super powers.Kendi kahramanını süper güçleriyle oluştur.
Then, talk about him.Sonra , onun hakkında konuş.
My hero's name is Sponge Bob.Benim kahramanın Sünge Bobtur.
Heroine:Kadın kahraman
My heroine is Zeyna.
Work in pairs.Look at yourfriend' s hero.Çiftler halinde çalış.Arkadaşının kahramanına bak.
Compare your heros.Kahramanlarını karşılaştır.
My hero can carry a hause,but his hero can't.Benim kahramanın bir evi taşıyabilir.Onun kahramanı taşıyamaz.

UNIT 5 MY DAY: BENİM GÜNÜM

Sing the song again:Şarkıyı tekrar söyle.
l wash my hands in the morning:Ben sabahleyin ellerimi yıkarım.
l go to bed at night.Geceleyin yatağa giderim.
l brush my teeth in the morning.Ben sabahları dişlerimi fırçalarım.
l have dinner in the evening.Akşamleyin akşam yemeği yerim.
l have breakfast in the morning.Ben sabahleyin kahvaltı yaparım.
l comb my hair in the morning.Ben sabahleyin saçlarımı tararım.
l have lunch in the afternoon.Ben öğleden sonra öğleyemeği yerim.
Listen and follow.Dinle ve takip et.
Then,say the sentences.Sonra cümleyi söyle.
Your friend follows.Arkadaşın takip ediyor.
Listen and point.Then say.Dinle ve işaret et.Sonra söyle.
What time is it? What is the time? Saat kaçtır?
lt's half past seven.Saat yedi buçuktur.
What time is it? Saat kaç?
It’s ten o’clock. Saat ondur.
It’s seven o’clock. Saat yedidir.
It’s twenty to one. Bir yirmi var.
It’s five to eleven On bire beş var.
Dikkat: Türkçe de önce saat sonra dakika söylenirken, İngilizce de önce dakika sonra saat söylenir.
Quarter kelimesi kullanılınca başına bir a eklenir.
Its a quarter to six. Altıya çeyrek var.
It’s a quarter to nine. Dokuza çeyrek var.
Türkçedeki –geçiyor- kelimesinin yerine İngilizce de past kelimesi kullanılır.
It’s twenty past twelve. On ikiyi yirmi geçiyor.
It’s five past one. Biri beş geçiyor.
Listen and write.Dinle ve yaz.
DAYS OF THE WEEK: HAFTANIN GÜNLERİ
Monday - Pazartesi
On Mondays I go to the gym. (Pazartesileri spora giderim.)
Tuesday - Salı
On Tuesdays I cook dinner. (Salıları akşam yemeği pişiririm.)
Wednesday - Çarşamba
I go to an art class on Wednesdays. (Çarşambaları resim kursuna giderim.)
Thursday - Perşembe
I work late on Thursdays. (Perşembeleri geç saate kadar çalışırım.)
Friday - Cuma
On Fridays I meet my friends at the pub. (Cumaları arkadaşlarımla pub'ta buluşurum.)
Saturday - Cumartesi
On Saturdays I go shopping. (Cumartesileri alış-verişe çıkarım.)
Sunday - Pazar
I relax on Sundays. (Pazarları dinlenirim.)
lt's Brad's birtday party.He is turning 10.O Brad'in doğum günü partisidir.O 10 yaşına giriyor.
When? Ne zaman?
On Tuesday.Salı günü.
What time? Saat kaçta.
At half past five.
Happy birtday.Mutlu doğum günü.
Can you come to my party?Benim doğum günüme gelir misin?
When?
lt's on Saturday.
What time?
At half past six.6.30 P.M.
Come and have fun.Gelin ve eğlenin.
lt's my birtday party.O benim doğum günümdür.
The party is in my house.Parti benim evimdedir.
When? On Sunday.
What time? At 4.30 P.M.
PREPARE A CARD FOR YOUR BİRTDAY PARTY. Bir doğum günü kartı hazırla.
Work in pairs.Çiftler halinde çalış.
Ask and learn the time.Soru sor ve zamanı öğren.
When is Dora's birtday party? On Monday.
What time is it? At 5.30 P.M.
When do you go to school?Okula ne zaman gidersin?
l go to school on weekdays.Ben okula haftaiçi günleri giderim.

UNİT 6   DOING EXPERİMENTS  DENEYLER YAPMAK
Microscope:Mikroskop
bottle:şişe
Magnifier:Büyüteç.
Glass:Bardak
What is "goggles"  in English?İngilizcede "goggles" ne demektir?
goggles:Gözlükler.
Find the words.Kelimeleri bul.
Look and  say the words.Bak ve kelimeleri söyle.
İn:içinde
Under:Altında.
On:Üstünde.
İn front of:Üstünde.
Behind:Arkasında.
Near:Yakınında.
Next to:Bitişiğinde.
Tick the equipment you hear:Duyduğun malzemeleri tik yap.
Listen and label  Tom,Kate,Mike and Amanda.Dinle ve  Etketle.
Label as:Sınıflandır.
Look at the picture above again.Yukarıdaki resimlere tekrar bak.
lt is in Amanda's hand.O Amanda'nın elinin içindedir.
Where is it? O  nerededir?
lt is on the table.O masanın üstündedir.
lt's near the computer.O bilgisayarın yanındadır.
Where are they?Onlar nerededir?
They are in front of the desk.O masanın önündedir.
They are in the pencil box.O kalem kutusunun içindedir.
lt's  in the school bag. O okul  çantasının içindedir.
She is  behind Kate.O Kate' in arkasındadır.
Where is it? O nerededir?
lt's next to chair.O sandalyenin bitişiğindedir.
Let's do an experiment.Listen and circle the words you hear.Haydi bir deney yapalım.Dinle ve duyduğun kelimeleri daire içine al.
Cover:Ört.
Peel:kabuğunu soy.
Pour:Dök.
Mix:Karıştır.
Plant:Dik.
Shake.Çalkala.
Fold:Katla.
Put:Koy.
Guess.Which picture is correct?  Tahmin et.Hangi resim doğrudur?
Look at the pictures.Ask and learn their names.Resimlere bak.Sor ve  onların isimlerini öğren.
What is" karanfil" in English?Karanfil İngilizcede ne demektir?
Carnation:Karanfil.
Put the carnations in the tubes.Karanfilleri  tüplerin içine koy.
Add some different food colorings in the water. Suyun içine farklı gıda renklendiriciler ekle.
Pour some water in the colored water. Renklendirilmiş suların içine biraz su dök.
Be careful.Don't break the tubes.Dikkatli ol.Tüpleri kırma.
Retell the experiment Deneyi tekrar anlat.
Use "lettuce" this time.Bu defa marulu kullan.
Food coloring+water+lettuce=Plants absorb water! Gıda renklendirici+su+marul= Bitkiler suyu çeker.
Make a lemonade fizzy drink.Köpüklü bir limonata içeceği yap.
Fizzy:Köpüklü,köpüren.
Little:Küçük.
Scientists:bilginler
Some sugar:Biraz  su.
Some water:Biraz su.
Squeeze a lemon.Bir limon sık.
Add some baking soda and stir.Biraz soda ekle ve karıştır.
Pour some water:Biraz su dök.
Add some sugar,you get a lemonade fizzy drink.Biraz şeker ekle, köpüren bir içecek elde ettin.
Bon appetite!  Afiyet olsun!
Have a good meal!Afiyet olsun.
A:Give orders to make a lemonade fizzy drink.Köpüren bir limonata içeceği için talimatlar ver.
B: Mime.Taklidini yap.Mimikle anlat.

UNIT 7   JOBS:   MESLEKLER
Look and say the names of the buildings.Then,write.Bak ve binaların adlarını söyle.Sonra, yaz.
Factory:Fabrika.
Hospital:Hastane.
Police station.Polis karakolu.
Theatre:Tiyatro.
School:Okul
Where Do you work? Nerede Çalışıyorsunuz?

I work in the factory.
I work in the office.
I work at the university.
What is your job? Mesleğiniz Nedir?
What is your occupation? Mesleğiniz Nedir?
I am a businessman. Ben iş adamıyım.
I am a doctor. Ben bir doktorum.
I am an engineer. Ben bir mühendisim.
Meslekler/ Jobs

Aşçı : Cook / Cooker (kuuk/ Kuukır)
Asker : Soldier (Solciır)
Avukat : Lawyer (Louyır)
Bakkal : Grocer (Grousır)
Bankacı : Bank Employer
Berber: Barber / Hair Dresser
Boyacı : Painter
Çiftçi : Farmer
Çilingir : Locksmith
Diş Hekimi : Dentist
Doktor : Doctor
Eczacı : Pharmacist
Emekli : Retired
Ev hanımı : Housewife
Fotoğrafçı : Photographer
Garson : Waiter / Waitress
Gazeteci : Journalist
Gümrük Memuru : Custom Officer
Hemşire : Nurse
Hostes : Hostess
İşçi : Worker
A businessman:Bir işadamı.
İtfaiyeci : Fireman,Firefighter
Kitapçı : Bookseller
Kuaför : Hairdresser
Kuyumcu : Jeweller
Marangoz : Carpenter
Memur : Civil Servant
Mimar : Architect
Muhabir : Reporter
Muhasebeci : Bookkeeper, Accountant
Mühendis : Engineer
Noter : Notary Public
Öğretmen : teacher
Pilot : pilot
An officier:Bir memur.
A farmer:Bir çiftçi.
What is your job?  Sizin mesleğiniz nedir?
l'm an engineer.Ben bir mühendisim.
Ask and guess.Sor ve tahmin et.
Cut out the pictures.Listen and paste them.Then say.Resimleri kes.Dinle ve onları yapıştır.Sonra söyle.
Listen and put the sentences into order.Dinle ve cümleleri düzene koy.
Listen again and drag  them to the correct boxes.Tekrar dinle ve onları doğru kutulara sürükle.
She gets up in the morning.
She goes home in the evening.
He sleeps at night.O geceleyin uyur.
They read books in the afternoon.
She makes tractors  in the morning.O sabahleyin traktörler yapar.
He plays games in the afternoon. O akşamleyin oyunlar oynar.
Listen and choose.Dinle ve seç
What does he ride? O ne sürer?
He rides a  bike. O bir bisiklet sürer.
What does he drive? O ne  sürer?
He drives  a  car. O bir araba sürer.
What does he fly? O ne uçurur?
He flies a plane.O bir uçak uçurur.
He is a postman.He rides a bike.O bir postacıdır.O bir bisiklet sürer.
He is a bus driver.He drives a bus.O bir otobüs sürücüsüdür.O bir otobüs sürer.
Where is Robert from? He is from Germany.
What is his job?      He is a farmer.
Where does he work?  He works on his farm.
What does he like?He likes his animals.
What does he drive? He drives his tractor.
Look at the picture.Ask and answer about the fireman. Resme bak.İtfaiyeci hakkında soru sor ve cevapla.
Fire station.İtfaiye istasyonu.
Display:göster,teşhir et.
Columns:Sütunlar,kolonlar,makaleler.
What do you like?Sen ne seversin?
What does your mother like? Annen ne sever?
What does your father like? Baban  ne sever?



En son Admin tarafından Salı Mayıs 10, 2016 8:50 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2254
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Can/Can't İngilizce Bilinmeyen Kelimeler Ders Notlar

Mesaj  Admin Bir Ptsi Şub. 15, 2016 12:04 pm



. Sınıf İngilizce dersinden bazı kelimeler-anlamları
hello: merhaba
desk: sıra
window: pencere
book: kitap
chair: sandalye
pen: tükenmez kalem
pencil: kalem
notebook: defter
teacher: öğretmen
student: öğrenci
classroom: sınıf
table: masa
bag: çanta
schoolbag: okul çantası
school: okul
ruler: cetvel
door: kapı
board: tahta
rubber: silgi
bird: kuş
egg: yumurta
apple: elma
ball: top
umbrella: şemsiye
orange: portakal
cat: kedi
television: televizyon
dog: köpek
start: başla
stop: dur
radio: radyo
plane: uçak
flower: çiçek
balloon: balon
tree: ağaç
child: çocuk
car: araba
animal: hayvan
mother: anne
father: baba
brother: erkek kardeş
sister: kız kardeş
grandfather: büyükbaba
grandmother: Büyükanne
aunt: hala,teyze,yenge
uncle: amca
baby: bebek
UNİT:8 MY CLOTHES :BENİM KIYAFETLERİM
Look at the picture.Listen and find Matt.Resme bak.Dinle ve Matt'i bul.
Describe yourself.Kendini tasvir et.
Flip-flops:Terlikler
Listen and follow:Then, do the same.Dinle ve takip et.Sonra aynısını yap.
hat: şapka
skirt:etek
box: kutu
people: insan
hair: saç
eye: göz
nose: burun
arm: kol
hand: el
leg: bacak
foot: ayak
face: yüz
mouth: ağız
rabbit: tavşan
fish: balık
holiday: tatil
water. Su
money: para
paper: kağıt
bee: arı
snake: yılan
elephant: fil
house: ev
banana: muz
picture: resim
doll: oyuncak bebek
walkman: volkmen
bike: bisiklet
kite: uçurtma
camera: kamera
glasses: gözlük
ice cream: dondurma
trousers: pantolon
T-shirt: tişört
Jacket: ceket
Boot: bot, çizme
Coat: palto
Skirt: etek
Shoes: ayakkabı
Armchair: koltuk
Carpet: halı
Fridge: buzdolabı
Name: ad
Surname: soyad
Number: numara
Telephone. Telefon
Computer. Bilgisayar

Mevsimler-Seasons(sizıns)

İlkbahar : Spring(sıpring)
Sonbahar : Autumn(outum)
Kış : Winter (vintır)
Yaz : Summer (sammır)
Mevsimler bu şekilde yazılır ve ingilizce okunuşları parantez içindedir.

Mevsimlerden önce “in” edat kullanılır.
In summer : yazın, yaz mevsiminde



Aylar – Months(monts)

Ocak : January (Cenivery)
Şubat : February ( Februeriy)
Mart : March (Merch)
Nisan : April (Eyprıl)
Mayıs : May (Mey)
Haziran : June (Cun )
Temmuz : July (Julay)
Ağustos : August (Ougıst)
Eylül : September (septemba)
Ekim : October (Octoba)
Kasım : November (novemba)
Aralık : December (disemba)
Akılda kolay kalması için son dört ayı karıştırıyorsanız ‘SOND’ Şeklinde kodlayabilirsiniz.

September-October-November-December = SOND

Aylardan önce “in” edatı kullanılır.
Not: Ay ile birlikte tarih varsa “on” kullanılır.

The meeting is on the first week of July.
Toplantı Temmuz ayının ilk haftasıdır.

Günler – Days (deys)

Pazartesi : Monday (Mandey)
Salı : Tuesday (çuusdey)
Çarşamba: Wednesday (venızdey)
Perşembe : Thursday (törzdey )
Cuma : Friday (fıraydey)
Cumartesi : Saturday(saturdey)
Pazar : Sunday(sandey)

Günlerden önce “on” edatı kullanılır. On Monday: Pazartesi günü
Günlerin okunuşları ve yazılışları bu şekildedir.
Hot:Sıcak.
Warm:ılık.
Cool=Fresh= serin.
Cold:soğuk.
Hava durumu / Weather
sunny:Güneşli.

cloudy:Bulutlu.

rainy:Yağmurlu.

foggy:Sisli.

windy:Rüzgarlı.

stormy:Fırtınalı.

snowy:Karlı.

Freezing:Dondurucu.

lcy:buzlu.

Chilly:serin,soğuk.
What is the weather in Rize?Rize'de hava nasıldır?
lt'srainy:Yağmurludur.

1. What’s the weather like in Adana?
…………………………………………… .
2. What’s the weather like in Kars?
…………………………………………… .
3. What’s the weather like in İstanbul?
…………………………………………… .
4. What’s the weather like in İzmir?
…………………………………………… .
5. What’s the weather like in Ankara?
…………………………………………… .
6. What’s the weather like in Konya?
…………………………………………… .
7. What’s the weather like in Erzurum?
…………………………………………… .
8. What’s the weather like in Muğla?
…………………………………………… .

Answers:

1. lt’s sunny and hot. 2. lt’s snowy and cold.
3. It’s rainy and cool. 4. lt’s rainy and warm.
5. lt’s rainy, thundery and cool. 6. lt’s windy and cool.
7. lt’s snowy, foggy and cold. 8. lt’s windy and hot.
What’s the weather like today?
– It is hot.
– It is warm.
– It is cool.
– It is cold.

What’s The Weather Lıke Today?lt's sunny.Güneşlidir.
The Weather Condition
Work in pairs.Look at the map.Read the text aloud.Çiftler halinde çalış.Haritaya bak.Texti yüksek sesle oku.
Which season is it? lt's Summer.
Put on=Wear=giy.
Take:Al.
Take umbrella.Şemsiye al.
Wear sunglasses.Güneş gözlüğü giy.
Put on sweatshirt:
Take your gloves.Eldivenlerini al.
What do you need in Spring?İlkbaharda neye ihtiyaç duyarsın?
l need umbrella.
What do you need in Winter? l need gloves.Eldivenlere ihtiyaç duyarım.

Can l borrow your sunglasses?Güneş gözlüklerini ödünç alabilir miyim?
Sure.Here you are.Kesinlikle.İşte buyurun.
No,l'm sorry.
May l borrow your umbrella? Şemsiyeni ödünç alabilir miyim?
Of course.Here you are..
No,l'm sorry.lt's broken.



CAN/CAN'T ANLATIMI

Can/Can't Örneklerle İngilizce Ders Notları / Konu Anlatımı

*Can yeteneklerimizden bahsederken kullanılmaktadır. Türkçe'de -ebilmek, -abilmek ekine karşılık gelmektedir.

- Tony can swim. (Tony yüzebilir.)
- My father can speak Chinese. (Babam Çince konuşabilir.)
- I can ski. (Kayak yapabilirim.)
- My sister can play the violin. (Kız kardeşim keman çalabilir.)
- My students can dance. (Öğrencilerim dans edebilir.)

*Olumsuz bir cümle kurmak, yani yapamadığımız şeyleri belirtmek için ise Can't (can not) kullanılır.

- Tony can not play volleyball. (Tony voleybol oynayamaz)
- My father can not speak French. (Babam Fransızca konuşamaz.)

- I can not skate. (Paten yapamam.)
- My sister can not play the guitar. (Kız kardeşim gitar çalamaz.)
- My students can not play basketball. (Öğrencilerim basketbol oynayamaz.)

-Olumlu ve olumsuz cümlelerde gördüğümüz gibi Can'in kullanımı cümledeki kişilere göre değişiklik göstermemektedir. Özne I da olsa, He, She, It, They de olsa Can yine aynı kalmaktadır.

-Can'in yeteneklerimizi belirtmek dışında bir başka kullanımı da vardır. Can aynı zamanda yapılması ya da meydana gelmesi muhtemel şeyler hakkında konuşurken de kullanılabilir.
-We can see the lake from our bedroom window.

-I can speak english.

-I went to swimming lessons, I can swim now.

-Can you please help me for my english lesson?

-I can come and see you tomorrow if you like.

-A person who knows english very well can easily find a job.

-What can I do when I am in Ankara?
-You can visit your uncle.

-Can you please open the window? It is too hot here.

-Birds can fly.

-Can you wash your dishes by yourself?

***George has traveled a lot. He can speak four languages.

***Ali can drive but he hasn’t gor a car.

***Can I borrow that book when you have finished it?

***I have enough time. I can study for the exam.

***He is getting along well with the children. He can play with them all day.

***He can play football well.

***I am good at math. I can help you.

***Can I eat this?

***I can sing well.

***No one can tell.

***I can make a cake. It will be ready for the party.

***May I open a can?

***Gurur will be here in a minute. She can run fast.

***Can you handle it?

***I can play tennis.

***She can jump high.

***Tony can run fast.

***He is honest. You can trust him.

***If I want to do something, Nobody can stop me!

***It is quiet here. You can study here.

***Can you answer this?

***He can be relied on.

***He can play a flute.

***The cource is over. You can go home now.

***You can rely on her.

***Can I turn on the TV?

***He can be counted on.

***Can I leave a message?

***Can I turn off the TV? I am trying to study.

***Can you keep a secret?

***Ayşe is 4 years old but she can read and write.

***I can hardly hear him.

***Nobody can control us.

***Can we talk in private?

***Can you lend me a dime?

***Can you use a computer?

***Please trust yourself. I know you can make it.

***Try as hard as you can.

***Where can I get a taxi?

***Can I use a credit card?

***Sedef! Can you hear me?

***He can swim like a fish.

***You can put it anywhere.

***Where can I buy a ticket?

***Beggars can’t be choosers.

***Can you mail these for me?

***You are too tall. Can you reach the ceiling?

***He can run faster than me.

***I can swim as well as you.

***Anybody can make a mistake.

***Can I have a word with you?

***Can you see the difference?

***I can imagine how you felt.

***I’m glad that you can come.

***Lightning can be dangerous.

***Let him do it. He can do this work alone.

***Where can I get my baggage?

***Where can I find toothpaste?

***Can you get the door to shut?

***Can you see that small house?

- The doctor can see you at 3.00. (Doktor sizi saat 3te görebilir.)
Yani doktorun sizi görmesi ancak 3'te mümkün olacaktır. Daha önce görmesi mümkün değildir.

- You can not buy flowers at butcher's. (Kasaptan çiçek satın alamazsınız.)
Kasaptan çiçek satın almamız mümkün değildir.Bunu da can not ile söyleriz.



Question Form (Soru Şekli)

*Can ile soru yapmak istediğimizde have got ve has got kuralını uyguluyoruz. Yani Can ile özne yer değiştiriyor.

- Can you speak English? (İngilizce konuşabilir misin?)
Yes, I can. (Evet, konuşabilirim)

- Can your father drive a racing car? (Baban yarış arabası sürebilir mi?)
Yes, he can. (Evet, sürebilir.)

- Can your students play golf? (Öğrencilerin golf oynayabilir mi?)
No, they can not. (Hayır, oynayamazlar.)

*Örnek cümlelerdeki gibi kısa cevaplar verebiliriz. Uzun cevap vermek istiyorsak şöyle devam edebiliriz:

- Yes, I can speak English.
- Yes, he can drive a racing car.
- No, they can not play golf. (No, they can't play golf) takısını getirmekteyiz.


En son Admin tarafından Paz Mayıs 08, 2016 10:26 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2254
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

CLASSROOM RULES

Mesaj  Admin Bir Ptsi Ekim 05, 2015 11:08 am



Finish your work on time:İşini zamanında bitir.
Be a good friend to everyone:Herkese iyi bir arkadaş ol.
Always tell the truth:Her zaman doğruyu söyle.
Be polite:Kibar ol.
Be on time:Zamanında ol.
Share with others:Diğerleriyle paylaş.
Keep the classroom tidy:Sınıfı düzenli tut.
Always work hard:Her zaman sıkı çalış.
Don't worry be happy:Endişe etme mutlu ol.
Try to make others happy:Diğerlerini mutlu etmeye çalış.
Smile! Gülümse!
Listen to the teacher :Öğretmeni dikkatli dinle.
Respect each other:Birbirinize saygı duyun.
Be  quiet:sessiz ol.
Be polite! Kibar ol!
Finish your work on time: Çalışmanı zamanında bitir.
Keep the classroom clean! Sınıfı temiz tut.
Raise your hand! Elini kaldır.
craft : Beceri, hüner, sanat, zanaat; gemi; hile; uçak.
Obey all the classroom rules.
Bütün sınıf kurallarına itaat et.
Listen to  the teacher  carefully: Öğretmeni dikkatli dinle.
My hero:Benim kahramanım.
My heroine: Benim kadın kahramanım.
UNIT:5 Ünite  5
MY DAY :BENİM GÜNÜM
Sing the song again:Şarkıyı tekrar söyle.
act out something birşeyi eyleme dökmek Fiil
act out something birşeyi dışa vurmak Fiil
act out something birşeyi temsili olarak gerçekleştirmek Fiil
act out something birşeyi canlandırmak Fiil
Use:kullan.
l wash my hands:Ben ellerimi yıkarım.
l go to bed in the evening.Ben akşamleyin yatarım.
l have  dinner in the evening:Ben akşamleyin akşam yemeği yerim.
l brush my teeth in the morning.
rope;Kordon,ip
categorize: sınıflandırmak

.


En son Admin tarafından Paz Mayıs 01, 2016 5:57 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2254
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

4.SINIF İNGİLİZCE

Mesaj  Admin Bir Cuma Ekim 02, 2015 11:21 am

WHO İS LATE? Kim geç kaldı?
Listen again:Tekrar dinle.
May l open the window? Pencereyi açabilir miyim?
-Yes you may.
-Sorry,not right now.
-Üzgünüm,şimdi değil.
May l sit down? Oturabilir miyim?
Of course sit down please! Tabiki oturun lütfen.
May l come in? İçeri girebilir miyim?
Yes, you may.Evet girebilirsin.
May l run? Koşabilir miyim?
No,you may not. Hayır koşamazsın.
May l shut the door? Kapıyı kapatabilir miyim?
Yes,you may.
May l drink water? Su içebilir miyim?
Of course,drink water please! Tabiki,su iç lütfen.
May l go to the seaside? Deniz kenarına gidebilir miyim?
Yes,you may.
May l go out? Dışarı çıkabilir miyim?
Yes,you may. Evet çıkabilirsin.
May you  make cake? Kek yapabilir misin?
Of course,l may. Tabi ki yapabilirim.
Class Rules

Be respectful of yourself and others.
Raise your hand before you speak during a classroom lesson.
Listen quietly while others are speakingDiğerleri konuşurken sessizce dinle.
Obey all school rules:Okul kurallarına itaat et.
Keep your hands to yourself.
Be quiet :Sessiz ol.
Obey all school rules.
Follow Directions
Complete Work On Time
Always Do Your Best:Daima en iyisini yap!




En son Admin tarafından Paz Kas. 01, 2015 7:39 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2254
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: 4.SINIF İNGİLİZCE

Mesaj  Sponsored content Bugün 11:41 am


Sponsored content


Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz