Ödemlerinizden Arınmak ve Rokanın Sağlığa Faydaları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Ödemlerinizden Arınmak ve Rokanın Sağlığa Faydaları

Mesaj  Admin Bir C.tesi Ara. 12, 2015 8:42 pm

Ödemlerinizden Arının
Malzemeler;
8-10 dal Maydanoz
1 adet Salatalık
5 adet Roka
5-6 damla Limon suyu
Hazırlanışı;
Salatalık, Maydanoz, Rokayı blendrla çektinden sonra üzerine 5-6 damla limon ilave ediniz 100 ml su ile karıştıp sabahları aç karna içebilirsiniz.

Rokanın Sağlığa Faydaları Nelerdir?
Antioksidan özelliği bulunan roka zararlı maddelerin vücuttan atılmasını ve ayrıca kanın temizlenmesini sağlar. Son yıllarda yapılan araştırmalar akciğer ve bağırsak kanseri tedavilerini destekleyici rol üstlendiğini göstermiştir. İştahı açarak kilo alımını kolaylaştırır. Karaciğer rahatsızlıklarının tedavisine destek olurken karaciğer ağrılarının dindirilmesine de yardımcıdır. İçeriğinde ki bol C vitamini bağışıklık sistemini kuvvetlendirir, cildi güzelleştirir, hücrelerin yenilenmesini hızlandırır ve vücudun hastalıklar ile daha iyi mücadele edebilmesini destekler.
Rokanın bilinen en çok tüketim şekli yapraklarının salatalarda kullanımıdır. Tek başına da tüketilebilen roka bitkisi kaynatılarak çay olarak da tüketilebilir.
Rokanın Kansere Faydaları: Rokanın en önemli faydaları arasında kansere karşı bünyeyi güçlendirmesi gösteriliyor. Taze roka akciğer kanseri ve bağırsak kanserinin tedavi süreçleri ile kanserin önceden engellenmesinde, bağışıklık sisteminin korunmasında oldukça etkilidir. Doğa da kendiliğinden çıkan bir bitki olmakla beraber üretim amacı ile de yetiştirilmektedir. Daha çok çiğ olarak tüketilmesi önerilen rokanın sağları ve tohumları da tüketilebilmektedir.
Roka’nın Muhteşem Antioksidan Özellikleri: Roka çok önemli bir antioksidan kaynağıdır. Bu özelliğiden dolayı bir çok hastalığı engeller ve savunma sistemini güçlendirir ve, hücre içindeki enzim reaksiyonlarını sağlıklı bir denge tutmaya yardımcı olur. Antioksidanlar başta kanser hastalığı olmak üzere kalp hastalıklarına yakalanma riskini azaltır, soğuk algınlıklarına iyi gelir, bağoşıklık sistemini korur. Antioksidanlar bir hastalığa neden olan sesrbest radikallerin en büyük düşmanlarıdır. Bu yüzden rokanın sağlığa bulunduğu katkıları ne kadar anlatsak eksik kalır.
Roka Kemikleri Güçlendirir: Bol miktarda K vitamini içeren roka, bünyenin işlevlerini sağlıklı bir şekilde yerine getirmek için ihtiyaç duyduğu miktarı sağladığı gibi, kemik sağlığına da katkıda bulunur. Kemiklerin güçlenmesini sağlayan besinleri sağlar ve yaşlanmadan dolayı meydana gelecek hastalıklardan korur, çocukların sağlıklı ve sağlam iskelet yapılarının oluşması için cidd anlamda katkı sağlar.
Roka Göz ve Görme Sağlığını Korur: Roka göz ve görme sağlığı için çok gerekli olan karotenoidler açısından çok faydalı bir besin kaynağıdır. Karotenoid düşük seviyede görme problemleri yaşayan kişilerin bu sorununa çözüm olabilir. Bunun yanında katarakt hastalığına yakalanma riskini azalttığı gibi klasik semptomlerı yavaşlatıcı özelliği vardır.
Roka Kilo Vermeye Yardımcı Olur
Karotenoid İçeriği: Tatlı patates ve kale kadar karoten içermemekle birlikte roka yüksek miktarda beta karoten alabileceğiniz sebzeler arasında sayılabilir. Beta karoten ile ilgili yapılan çalışmalar bu bileşenin antioksidan etkisinin kanser, makula dejenerasyonu gibi hastalıkların oluşumunu önlediği/yavaşlattığını ortaya koymaktadır. Genel sağlığınızı korumak için karotenoid bakımından zengin roka, ıspanak, pancar yaprağı, pazı ve lahana gibi yeşil yapraklı sebzeleri daha sık tüketebilirsiniz.
Kalsiyum İçeriği: Pek çok sebze kalsiyum bakımından zengindir ancak bazı sebzelerde, kalsiyumun vücut tarafından emilimini olumsuz yönde etkileyen oksalat gibi bileşikler bulunmaktadır. Örneğin ıspanak çok iyi bir kalsiyum kaynağı olmakla birlikte yüksek miktarda oksalat içeriği nedeniyle içerdiği kalsiyum vücut tarafından tam anlamıyla kullanılamaz. Tükettiğiniz sebzelerden aldığınız kalsiyum miktarına özen gösteriyorsanız diğer sebzelere oranla daha az oksalat içeren ve bu sayede vücudun kalsiyumu daha çok kullanmasına olanak tanıyan rokayı yiyebilirsiniz.
Folat İçeriği: Özellikle gebelik döneminde ön plana çıkan folat, bebeğin nöral tüp defektleri denilen doğum kusurlarına karşı korunmasına yardımcı olur. Roka, folat bakımından zengin sebzelerden biridir ve 100 gram roka günlük folat ihtiyacının %24’ünü karşılar.
C Vitamini İçeriği: C vitamini bakımından zengin bir sebze arıyorsanız rokayı es geçmemelisiniz. Antioksidan vitaminler arasında gösterilen C vitamini sadece cildi değil, organları da hastalıklara karşı korur. Salgın hastalıkların yaygın olduğu kış aylarında daha fazla roka yiyerek bağışıklık sisteminizi bu hastalıklara karşı güçlendirebilirsiniz.
A Vitamini İçeriği: Daha önce yayınladığımız A vitamini içeren yiyecekler listesinde de kendine yer bulan roka, A vitamini içeren sebzeler arasında ilk sıralarda gelmektedir. Özellikle göz sağlığının korunması açısından en önemli vitaminlerden biri olan A vitamininin eksikliğinde kornea sorunları, gece körlüğü, göz iltihabı ve kuruluğu gibi sorunlar ortaya çıkabilir.
K Vitamini İçeriği: 100 gram çiğ roka günlük K vitamini ihtiyacının neredeyse tamamını tek başına karşılamaya yeter. K vitamini özellikle kemik gelişimi ve kemik sağlığının korunması için önerilen vitaminler arasındadır. K vitamini ayrıca düzenli olarak alındığında beyin hücrelerinde yaşla birlikte oluşan tahribatı en aza indiren önemli bir vitamindir.

Yasal Uyarı: Uyarı: Bu sayfada yer alan bilgilerin hiç biri doktor önerisi niteliğinde bilgi değildir ve hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik tanı, teşhis ve tedavi gibi amaçlar için olarak kullanılmamalıdır.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2249
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz