kalp sağlığı 3

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

kalp sağlığı 3

Mesaj  Admin Bir Ptsi Mart 09, 2009 2:14 am

Uzmanlara göre sağlıklı bir kalp için atılması gereken ilk adım âşık olmak! Uzmanlar, bu yolda atılması gereken önemli adımları sıralıyor, kalp sağlığını korumak için dikkat edilecek önemli noktaları sıralayıp kalp hastalarına da dikkate alınması gereken uyarılarda bulunuyor.

Sigarayı bırakın
Eğer sigara içiyorsanız, bugün hemen bırakın. Sigara, koroner kalp hastalıklarını hızlandırıcı faktörlerin en önemlilerindendir. Direkt olarak akciğeri etkilediği için kalp ameliyatı olan hastalarda da ameliyat sonrası ciddi sorunlara neden olmaktadır. Sigaranın kadınlarda yaptığı tahribat, erkeklere göre daha fazladır. Sigara östrojeni parçalar ve erken menopoza yol açar. Sigara içen kadınların kalp ameliyatlarından sonra iyileşme süreçleri uzar. O yüzden özellikle kadınlara önerimiz; yeni yılda sigarayı bırakmaları.

Endorfin salgılayın
2008 yılında aşık olmadıysanız 2009 yılında mutlaka aşık olun. Öncelikle eşinize, ailenize, işinize ve ülkenize aşık olun. Çünkü aşık olmak kalbe iyi gelir, zevk ve mutluluk veren endorfin hormonunun salgılanmasını sağlar. İyi bir aşk hayatı kalp sağlığı için gereklidir. Düzenli bir aşk hayatı olan insanların yaşam kalitelerinin artacağı kesindir.

Kontrole gidin
Altı ayda bir kan yağlarınızı ve kan şekerinizi kontrol ettirip, yılda bir kez efor testi yaptırın. 2009 yılında menopoza giren kadınların, bu yıldan başlayarak ciddi olarak kardiyolojik kontrollerini yaptırmaları şart! Çünkü menopozla birlikte, kadınlarda kalp hastalığı çok hızlı ilerlemektedir. Eğer 40 yaş ve üzerindeyseniz ve bugüne kadar kalp yönünden bir kontrolden geçmediyseniz, 2009′un ilk haftaları içinde mutlaka kardiyolojik kontrolden geçmenizi öneriyorum.

Beslenmenizi değiştirin
Sağlıklı beslenmeye başlayın. Sebze ve meyveye dayalı, kolesterolden fakir bir diyet organize edin. Bu konuda sadece güvenilir kaynakların bilgilerine itibar edin. Bilin ki, ‘mucize diyet’ henüz keşfedilmedi. Sağlıklı beslenme elbette çok önemli ancak hayat iki brokoli ve bir Brüksel lahanası ile geçmez. Beslenmede çok çeşitlilik önemlidir. Her ay bir kez kendinizi ödüllendirmek için muzır besinler tüketebilirsiniz.

Egzersiz yapın
Egzersizden uzak, hareketsiz bir yaşam sürüyorsanız, mesela merdiven yerine asansörü kullanıyorsanız yeni yılda bu alışkanlıklarınızı bırakın. Daha hareketli bir yaşamın startını verin. Eviniz işinize yakın mesafedeyse, işe giderken aracınızı kullanmayın. Haftada en az üç kez bir saat yürüyün. Temponuz, beş kilometreyi 45 dakikada kat edecek şekilde olmalıdır. Yaptığınız yürüyüşten keyif almak istiyorsanız kemerinize bir adım sayıcı takın. Bu sayede günün sonunda ne kadar yürüdüğünüzü belirleyerek, bir sonraki günü daha iyi programlayabilirsiniz


Yaşam biçimi faktörleri

* Sigarayı bırakın

* Rahatlamaya ve hayatın tadını çıkarmaya zaman ayırarak stresle başetmenin yeni yollarını keşfedin

* Daha hareketli olun - her gün 30 dakikalık fiziksel aktiviteyi hedefleyin (bu süreç, üç adet 10’ar dakikalık seanslardan oluşabilir)

* Sağlıklı bir kiloyu korumaya çalışın

Sağlıklı beslenme

* Daha az hayvansal (doymuş) yağ tüketin. İnce kesilmiş et dilimlerini tercih edin. Etten görebildiğiniz yağları ve tavuğun derisini ayırın.

* Daha az hazır bisküvi, pastane ürünü ve kek tüketin.

* Doymamış yağ oranı yüksek yağları kullanmaya özen gösterin. Yemek pişirirken, katı yağlar yerine, ayçiçek yağı, mısırözü veya zeytinyağı gibi bitkisel yağları tercih edin. Bu yağları ayrıca salatalarınıza sos olarak da kullanabilirsiniz.

* Yağsız veya yarım yağlı süt, az yağlı yoğurt, ve az yağlı peynir gibi, düşük yağ içeren günlük ürünleri tercih edin.

* Düzenli olarak balık yiyin. Haftada en az bir kez yağlı balık (örneğin somon, sardalya, ton - konserve şeklinde de olabilir) tüketmeye özen gösterin.

* Bol bol meyve, sebze ve baklagil tüketin (mercimek ve fasulye gibi). Günde toplam en az 5 porsiyon tüketin. Bir porsiyon, 2-3 kaşık sebze, bir adet meyve (mesela bir muz) veya 2-3 adet küçük boy meyve (örneğin erik), 1 küçük kase meyve salatası, veya bir bardak taze sıkılmış meyve suyuna denktir.

* Makarna, pirinç, ekmek, buğday, patates ve mısır gevreğinden oluşan nişastalı yiyecekleri, öğünlerinizde düzenli olarak tüketin. Tam buğday ekmek gibi işlenmemiş karbonhidratları tercih etmeye özen gösterin.

* Diş çürümelerine de neden olduklarından, daha az şeker ve şekerli yiyecek tüketin. Şekeri tamamen kesmemeli, fakat küçük miktarlarda tüketmeye özen göstermelisiniz. Şekersiz içecekleri tercih edip, daha az şeker, çikolata ve puding tüketmeli, ve yiyecek ve içeceklerinize şeker eklemekten mümkün olduğunca kaçınmalı veya şeker yerine tatlandırıcıları kullanmalısınız.

* Günde 1,5 litre sıvı almayı hedefleyin. Su tüketiminizi arttırın ve ayrıca meyve suyu ve süt de için. Alkolü çok kaçırmayın, ölçülü tüketin. Bu ölçü, kadınlarda günde bir birim, erkeklerde ise iki birimi geçmemelidir.

* İşlenmiş et, peynir ve aburcuburlar gibi fazla tuzlu yiyeceklerden kaçının ve yemek pişirirken veya sofrada yemeğe eklediğiniz tuz miktarını azaltın. Yemeklerinize tat vermesi için tuz yerine baharatlardan faydalanın.

* Sağlıklı bir seviyeyi koruyabilmek için, kan basıncınızı düzenli olarak kontrol ettirin.
ALINTIDIR:http://www.turkcebilgi.net/saglik/kalp-sagligi/saglikli-bir-kalp-icin-faydali-tavsiyeler-236.html
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2462
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz