ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ ve Olumsuz Öğrenci Davranışları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ ve Olumsuz Öğrenci Davranışları

Mesaj  Admin Bir C.tesi Ara. 24, 2016 9:44 am



1) İlk Cümleleriniz ve Hareketleriniz Güvenilir, Coşkun ve Candan Olsun: Öğrencilerinize onları görmekten ne kadar mutlu olduğunuzu hissettirin. Okulun ilk gününde şöyle bir konuşma yapabilirsiniz: “Hepinizi görmekten çok memnun oldum. Ve ben çok heyecanlıyım. Size biraz kendimden bahsetmek istiyorum. (Bu noktada kişisel birkaç cümle, aileniz, hobileriniz hakkında bilgi verilir.) Hedefim çok iyi bir öğretmen olabilmek. Ama kusursuz değilim. Bazen hatalar yapabilirim. Sizler de yapabilirsiniz. Ama hata yapmaktan utanmamalıyız. Her gün burada istekli ve hevesli olarak sizleri bekleyeceğim. Aynı şeyi sizlerden de bekliyorum.”
2) Olumsuz Davranışlarla Nasıl Başa Çıkacağınıza Dair Kurallar Koyun: Çoğu öğretmen öğrencilerin kuralları, rutinleri ve hatta bunların sonuçlarını öğretmekte çok iyidir ama çoğu herkesin saygınlığını hak eden en önemli şeyin ne olabileceğini paylaşmak konusunda ihmalkâr olabilirler. Sizlere bununla ilgili sunulabilecek iki konuşma önerisi: “Sizin yanınıza gelip kulağınıza fısıldayacağım kişisel mesajlarım olacaktır elbette. Bu ne yaptığınıza dair geri dönüt vermemde, daha iyisini yapmanızı sağlayacak, sizin hakkınızda ne düşündüğümü anlamanıza yardımcı olacaktır.” “Kuralların ihlal edilmesini istemiyorum fakat aynı ortamı paylaşan birçok insan söz konusu olunca elbette ki olumsuz davranışlar ortaya çıkacaktır. Uygunsuz bir davranış ile uğraşmak için çok nadir dersimi bölerim. Bu sizde umursamıyormuşum havası yaratabilir, belki de gerçekten öyledir. Umuyorum siz de böyle yaparsınız. Ama o anda yapılanı umursamamak, sonrasında o konuyla ilgili hiçbir şey yapmayacağım anlamına gelmez. Şu anlama gelir ki sadece o an için öğrettiğim şey çok daha önemlidir ve olumsuz davranış gösteren o öğrenciyle öğrenme vaktimizi çalmadan daha sonra ilgileneceğim demektir.”
3) Öğrencilerinizin Size Ne Zaman ve Nasıl Geri Bildirim Vereceklerini Bilmelerini Sağlayın: Öğrencilerin size geribildirim verecekleri bir zaman dilimi ve yer belirleyin. Öğrencilerin bu amaçla bir zaman dilimi ayırmaları çok hoş bir fikir. “Öğretmen için geribildirim kutusu” tarzında bir şey tercih edebilirsiniz. Öğrencileriniz bu kutunun içine size dair notlar, öneriler bırakacaktır. Bu sizin gelişim göstermenize dair büyük bir adım olacaktır. Geribildirim konusunda öğrencilerinize şöyle bir mesajınız olabilir: “Benim için iyi bir öğretmen olmak çok önemli ve hoşlanmadığım şeyleri yapsanız bile size karşı her zaman saygılı olmak için elimden geleni yapacağım. Bu, sizlere çoğu zaman neden kişisel geribildirimler verdiğimin de cevabıdır aslında. Ve aynı şekilde nasıl daha iyi bir öğretmen olabileceğime dair fikirleriniz varsa bunları benimle paylaşın. Benim hakkımdaki düşüncelerinizi not alıp geribildirim kutusuna bırakabilirsiniz.”
4) Adil ve Eşit Olmak Arasındaki Farkı İyi Tanımlayın: Bir öğrenci kurallara uymadığı zaman, öğrencinin hatasını anlamasına dair ne yaptığınız konusunda net ve emin olun: “Herkes aynı şekilde öğrenemediği için, sonuçların da aynı olması beklenemez. Sana hangi sonuçlarda daha iyi çalışabileceğine dair sorular sorabilirim. Eğer bu konuda kalıplaşmış düşüncelerin varsa onları bilmeme izin ver ki belki fikrini değiştirebilirim. Fakat şu şikâyetleri asla kabul etmem: ‘Ali de benimle aynı şeyi yaptı fakat onun annesini değil benim annemi çağırdınız.’ Evet, çünkü ben senin hakkında konuşmak istiyorum, Ali hakkında değil. Ali ile ne yaptığım benimle onun arasında olan bir şey ve seninle ne yapıyorsam bu da ikimizin arasında. Sadece senin daha iyi çalışman adına olan önerilerin varsa onları dinleyeceğim.”


Bizlerin bu tür olumsuz öğrenci davranışları ile başa çıkabilmemiz için, iyi bir iletişim ve olumlu sınıf ortamı oluşturma becerisine sahip olmamız gerekir.
Neler Yapabiliriz?
1) Etkin dinleme Hem öğrenciler hem de biz öğretmenler için çok önemlidir. Öğretmenler, öğrencilerinin ilettiği mesajı doğru anlamalı, aynı şekilde öğrenciler de öğretmenlerinin ilettiği mesajları doğru anlamalıdırlar. Etkili dinleme becerisine sahip olan öğretmenler, öğrencilerin düşünme, tartışma, soru sorma ve araştırmada kendilerini özgür hissedecekleri bir ortam yaratarak, öğrenmeyi kolaylaştırırlar. (Etkili öğretmenlik eğitimi #Gordon #1993)
2) Ben dilini kullanma Sen dili yerine ben dili kullanıldığında, öğrenciyi olumsuz olarak yargılayan mesajlar yerine, öğretmenin sorun karşısındaki duyguları dile getirilir. Böylece öğrencilerimiz, doğrudan kendi kişiliğine yönelik olumsuz bir yargıyla karşı karşıya kalmadığı için, onlarla aramızdaki iletişim bozulmaz. “Ben ders anlatırken, arkadaşınla konuşma” yerine, “Ben ders anlatırken kendi aranızda konuşursanız dikkatim dağılıyor” diyebiliriz.
3) Göz teması Göz teması kurmak öğrencilerimize, “Sana ve senin anlattıklarına önem veriyorum” mesajını verir. Onlara doğru yönelmiş bir beden duruşu ve ilgili bir yüz ifadesiyle, onların gözlerinin içine bakarak ders anlatmamız ise, “Ben ve benim anlattıklarım da dinlenmeye değer” mesajını verir. Aynı zamanda öğrencilerin konu üzerinde dikkatlerini toplamalarını da kolaylaştırır.
4) Sesimizi yükseltmek gerektiğinde sesimizi alçatma Sesimizi yükseltmek yerine, aksine daha kısık sesle konuşmak her zaman kullanabileceğimiz etkili bir yöntemdir. Öğrenciler sürekli bağıran bir öğretmenleri olursa, nasıl olsa hiçbir şeyi kaçırmayacaklarını bilirler. Oysa “Sadece bir kez söyleyeceğim, tekrar etmeyeceğim” diye sesimizi de kısarak konuşursak, onlar da bizi pür dikkat dinleyeceklerdir. 5) Ritim tutma Dikkatlerini bir yerde toplamak için kullanabileceğimiz diğer etkili bir yöntem de ritim tutmaktır. Sınıfın karşısına geçip “Lütfen susalım önemli bir duyurum var” demek yerine kısa bir örüntüden oluşan ritim belirleyin ve o ritmi birlikte tüm sınıf tutana kadar sürdürün. En sonunda elinizi kaldırdığınızda sessizliği hızlıca sağlayabilirsiniz.
6) Sık sık öğrencilerin arasında dolaşmak Ders işlerken sık sık öğrencilerin arasında dolaşmak, dikkati dağılmış öğrencilere daha da yaklaşarak, rastlantıymış gibi öğrencinin sırasına ya da omuzuna dokunmak, öğrencinin dikkatini öğretmen üzerinde toplamasına; daha da önemlisi, kendisini öğretmene daha yakın hissetmesine yardımcı olacaktır.

OKU, YORUMLA ve PAYLAŞ ==>http://www.ogretmenlerhaber.com/ogretmenler/gurultulu-bir-sinifi-sessiz-hale-getirmek-icin-6-yontem-h675.html


Öğretmenler Haber: Öğretmenlerin Haber, Bilgi ve Eğlence Kaynağı
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2358
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz