Mehmet ÖZ'ün sağlıklı kalp testi Saçla İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar!

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Mehmet ÖZ'ün sağlıklı kalp testi Saçla İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar!

Mesaj  Admin Bir Ptsi Mart 16, 2009 8:47 pm

Mehmet ÖZ'ün sağlıklı kalp testi

1- Kilo vermek isteyenlere aşağıdaki stratejilerden hangisi en sık tavsiye edilir?
a- Haftada bir tartılmak
b- Günde iki-üç küçük öğün temek
c- Her gün kuruyemiş yemek
d- Herkes için Snickers paketleri!

Yemekten önce bir avuç kuruyemiş yemenin, daha kişiyi uzun süre tok hissettirdiği kanıtlanmıştır. Öğün atlamak ise çok sakıncalı olabilir. Vücudunuz kalori eksiğini karşılamak için yağ depolamasına yol açar.

2-Artmış bir bel ölçüsünün sağlığınızı tehlikeye attığını gösteren en önemli rakam aşağıdakilerden hangisidir?
a- Sütyen ölçüsü
b- Tansiyon
c- Kolestrol
d- Kalp ritmi

Bu şıklar arasında, tansiyon, aşırı kiloyla bağlantılı olarak en önemli sağlık riski göstergesidir.

3- Kilo kontrolünde yardımcı olduğu kanıtlanan baharat hangisidir?
a- Tarçın
b- Kekik
c- Keklik out
d- David Beckam'ın karısı; Spice Girls grubundandı değil mi?

Tarçın ensülin duyarlılığını arttırır ve bu da beyninizdeki doyma merkezini güçlendirir.

4-Sizi en uzun süre tok hissettirecek şey, aşağıdakilerden hangisidir ?
a- Yağ
b- Lif
c- Früktoz
d- Patates kızartması

Lif tok hissettirir. Sabahları bir fincan yulaf ezmesinin öğleden sonra açlık hissetmenizi engellediği kanıtlanmıştır.

5- İdeal bel ölçüsü kontrolü için günde en az ne kadar süre yürümek gerekir?
a- Otuz dakika
b- İki saat
c- Ayırabildiğiniz kadar uzun süre
d- Buzdolabına gidip gelmek olmadığı sürece ne kadar yürüdüğünüz fark etmez.

Her gün-bir kerede veya çeşitli defalarda toplam olarak- en az otuz dakika yürüyüş yapmak, ideal bel ölçüsüne ulaşmakta önemlidir...

6- Bel ölçüsü kontrolünde en yararlı faaliyet aşağıdakilerden hangisidir?
a- Mekik
b- Koşu gibi kardiyovasküler egzersizler
c- Ağırlık kaldırma gibi direnç egzersizleri
d- Her iki haftada bir çıplak salsa dansı yapmak

Direnç egzersizi sayesinde biraz kas kütlesi kazanmak, gün içinde vücudunuzun daha fazla yağ yakmasına imkân tanır.

Saçla İlgili Doğru Bilinen Yanlışlar!

Her akşam saçınızı 100 kere fırçalamak sağlıklı mı? Saçları uçlarından sık sık kestirmek daha hızlı uzamasını mı sağlar?


Yanlış: Saçları uçlarından sık sık kestirmek daha hızlı uzamasını sağlar.
Doğru: Saçlar kestirseniz de kestirmeseniz de yaklaşık olarak 1,5 cm uzar. Saçlar yazın belki daha çok uzayabilir ama bunun makasla değil hormonlarla ilgisi vardır. Saçlarınızı uçlarından aldırmak sadece daha iyi bir görünüm sağlar.

Yanlış: Stres saçlarınızı dökebilir!
Doğru: Saçlarınız hemen hemen her zaman günde 50 ila 120 tel arasında dökülür. Boşanma, işinizi kaybetme, sağlıkta bozulma gibi büyük stres faktörleri belki birkaç tel daha saç kaybetmenize neen olabilir. Dökülmeye neden olan diğer etkenler ise hamilelik veya antibiyotiklerdir. Dökülen saçların yerine yenirleri birkaç hafta sonra kesinlikle yeniden çıkacaktır.

Yanlış: Şampuanı değiştirmek saçlarınızı daha sağlıklı yapar!
Doğru: Bu tez gerçekçi gelse de uzmanlar sadece buna güler. Hiçbir ürün saç telleri arasındaki farklılıkları gideremez.
Favori şampuanınız saçlarınızda her zaman aynı etkiyi gösterir. Eğer yağlı saçlarınız varsa veya çabuk kirlenen saçlarınız varsa, iki haftada bir bunu gideren şampuanlar kullanabilirsiniz.

Yanlış: Eğer beyaz bir saçı kopartırsanız o bölgede daha çok beyaz saç oluşur.
Doğru: Bu doğru değildir ancak beyaz saçı kopartmak da kötü bir alışkanlıktır. Saç köklerine zarar verebilir, enfeksiyona neden olabilir veya iz bırakabilir.

Yanlış: Saçlarına fön çekmezsen veya sarmazsan daha sağlıklı olur.
Doğru: Bigudiler 5 dakika içinde saçlarınızı şekillendirir ve hareketlendirir. Şimdilerde saçı koruyan şekillendirme yöntemleri oldukça yaygın.

Yanlış: Gerçekten temiz saçlara sahip olmak için; Saçlarını iyice köpürtmen, durulaman ve tekrar etmen gerekir.
Doğru: Bir kez yıkamak saçınızın yeterince temiz olmasını sağlar.

Yanlış: Saçlarınızı soğuk suyla köpürterek yıkamak saç tellerinize parlaklık verir.
Doğru: Bu sizi uyandırabilir ama saçlarınızın daha parlak görünmesine faydası olmaz.

Yanlış: Saç boyatmak büyük zararlara neden olabilir.
Doğru: Evde veya güzellik salonlarında kullanılan bugünün ürünleri, saçları zayıflatmaz. Önemli olan saçlarınızı iyi boyayabilecek veya perma yapabilecek profesyonel biri tarafından uygulanmasıdır.

Yanlış: Bazı cilt bakım ürünleriyle saçlarınızı dipten uca iyileştirebilirsiniz..
Doğru: Çatlaklar için olan ürünler sadece çatlak için kullanılır. Balmumu veya silikon içeren bu ürünlerin faydası yoktur. Saçlarınızın sadece daha kolay şekil almasını sağlar ve yumuşatır.

Yanlış: Her gün saçlarınızı en az 100 kere fırçalamalısınız.
Doğru: Saçlarınızı sadece şekillendirmek için fırçalayın. Fazla fırçalamak saç tellerinizin zayıflamasına neden olabilir.
mynethaber

Uzmanlar, yazın sağlığa zarar veren davranışları şöyle sıralıyor:

- Soğuk yiyeceklerden fazla yemeyin: Sıcak yaz günlerinde, mide ve bağırsaklar fazla miktarda yenen soğuk yiyeceklerden dolayı daha hızlı çalışır ve böylece yemeklerin küçük bağırsakta durma süresi kısalır. Bu da vücudun besinleri emmesini olumsuz etkiler.

- Hızlı su içmeyin: Yazın insan çok terler ve birdenbire içilen çok miktardaki su, kalbin yükünü artırarak kan yoğunluğunu düşürür. Bu da, nefes darlığı ve soğuk terlemeye neden olur.

- Açık havada ahşap üzerinde oturmayın: Yazın havanın sıcak ve nemin yüksek olmasından dolayı, açık havadaki ahşap bank ve sandalyeler, çiğ ve yağmurdan dolayı çok miktarda su emer. Güneş altında kalan ahşap bank ve sandalyeler, nemi dışarıya atar ve üzerinde oturanların cilt hastalığı ve romatizma gibi hastalıklara yakalanmasına neden olabilir.

- Gece açık havada yatmayın: Yazın vücut sürekli terler. İnsan uykuya dalınca vücut direnci zayıflar. Gece hava sıcaklığının düşmesi, soğuk rüzgar ve çiğ kolayca baş ve mide ağrılarına, eklem rahatsızlıklarına, sindirim bozukluğu ve ishale yol açabilir.

- Öğle uykusunu ihmal etmeyin: Yaz mevsiminde gündüzler uzar ve hava sıcaklığından dolayı insan kolayca yorulur. Bundan dolayı öğle saatlerinde bir-iki saatlik uyku sağlık açısından yararlıdır.

- Klimayı yüksek derecede çalıştırmayın: Klima insanlara rahat bir ortam sağlar. Ancak oda içi ve dışındaki sıcaklık farkının büyük olması, insanın üşütmesine neden olur. Bundan dolayı oda içi ve dışındaki sıcaklık farkının 5-8 derece arasında tutulması, 10 dereceyi geçmemesi gerekiyor.

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2253
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz