yüzmenin yararları

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

yüzmenin yararları

Mesaj  Admin Bir Ptsi Mart 16, 2009 10:10 pm

YÜZMENİN VÜCUDA YARARLARI

Düzenli olarak yapılan egzersizin insan sağlığına olumlu katkıları vardır. Düzenli bir şekilde egzersiz yapanlarda sigara ve alkol içme alışkanlığı ve aşırı şişmanlık oldukça az görülür. Gençliğinde ve hamileliğinde spor yapan anne adaylarının ölü ve erken doğumlar görülmez. Uygun bir şekilde yapılan spor, tüm yaş gruplarındaki insanlara olumlu katkılar sağlar.

Yapılan fiziki aktivite ile kalp atım volümü artar, kalp atım sayısı azalır. Egzersiz sonucu kaslardaki kan akımı ve mitokondriyal enzimlerin salınımı artar. Fiziksel aktivite yapan bir kas, aktif olmayan bir kasa oranla daha fazla yağ ve daha az glikojen tüketir. Sonuç olarak, kalp ve beyin damarlarının tıkanmasının ana nedeni olan aterosklerozisin artmasına neden olan yüksek yoğunluklu lipoproteinlerde azalma olur.

Klinik pratiğinde egzersiz bazı hastalıkların ve hastalıklara uygulanan tedavilerin değerlendirilmesinde kullanılmaktadır. Solunum yollarında daralma olan hastanın tedavi verdiği yanıt yüzme ile değerlendirilebilir.

Egzersiz yapanlarda kalp krizi geçirme oranının egzersiz yapmayanlara oranla yarı yarıya düşük olduğunu kanıtlanmıştır. Çalışmalar egzersizin kalp kasının oksijen gereksinimini azalttığını, kandaki yağların değiştirdiğini ve böylece kalp krizi geçirme oranını azalttığını gösteriyor.

Egzersizin şeker hastalarının tedavisinde de yeri vardır. Fiziksel aktiviteyle insüline duyarlılık artmakta ve şeker hastasının daha az insülin gereksinimi olmaktadır. Özellikle hastalığın başlangıç aşamasında olan şeker hastalarının tedavisinde, egzersiz önemli bir yer tutar.

Egzersizin aşırı şişmanlığın kontrolünde de önemli yeri vardır. Beden ağırlığının kontrol altında tutulmasında iyi bir diyetin yanı sıra, düzenli egzersiz yapmanın da önemli katkıları olmaktadır.

EGZERSİZİN OLUMSUZ ETKİLERİ VAR MIDIR?

Yeri geldiğinde egzersizin de olumsuz yönleri vardır. Özellikle düzenli egzersiz yapılıp, birden bırakıldığında veya yaşımıza vücudumuza uygun egzersiz yapmadığımızda da mutlaka zarar görme ihtimalimiz yüksektir.

YÜZME ÖNCESİ VE YÜZME SONRASI BESLENME DURUMU NASIL OLMALIDIR?

Yemeğin üzerinden en az iki saat geçmeden çalışma yapılmamalıdır. Yemekten sonra yaklaşık bir buçuk saat kan beyin ve kalpten uzaklaşır. Herhangi bir kalp sorunu olanlar için yemek üstüne çalışma yapılması tehlikeli olabilmektedir. Bu tehlikeli durumlar kalp sorunu olmayanlarda da gözükebilmektedir. Yalız şunu unutmamak lazım. “Yemek” dediğimiz, bir lokma bir şey demek değildir. Az ve sulu besinler (içecekler, karbonhidratlar) yenildiğinde iki saat beklemeye gerek yoktur.

Aç karnına çalışmanın hiç bir zararı olmaz. Sabah çalışmalarında başlangıçtan 10-15 dk önce meyve suları içilebilir.

Çalışmalar esnasında vücudun su gereksinimini karşılamak çok önemlidir. Ter yoluyla ve diğer yollarla yitirilen su, karşılanmazsa baş ağrısı bitkinlik, genel bir isteksizlik gibi sonuçlar ortaya çıkabilir. Bu bakımdan susadıkça yeterince su veya egzersiz esnasında bir yudum şeklinde içilebilir.

Egzersiz anında çok fazla su içilmesi midede gereksiz şişlik ve performansı bozucu rahatsızlık yapabilir.

Egzersizden hemen sonra çok aşırı soğuk şeyler içilmemelidir. Terle kaybedilen tuz, yeterli beslenme ile yerine konulabilir. Aşırı sıcakta ve çok su kayıplarında tuzlu şeylerin yenilip içilmesi yeterli değilse, tuz tabletleri ile takviye yapılmalıdır.

alıntıdır: http://www.bedenegitimi.s5.com/yuzmenin%20vucuda%20yararlari.htm
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2360
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz