KALP VE DAMAR İÇİN ŞİFALI BİTKİLER

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

KALBE FAİDELİ YİYECEKLER

Mesaj  Admin Bir C.tesi Ekim 24, 2009 11:12 am

Betaglukan kalp sağlığı için olumlu      
Çarşamba, 18 Şubat 2009  
Gün içinde tüketildiğinde kolesterolü düşürerek, kalp ve damar sağlığını koruyor...

Yulafın lif içerdiği ve içerisindeki betaglukan adlı çözünür lifin kalp sağlığı konusunda olumlu etkileri olduğu ispatlandı.

İsveçli Dr. Anita Alvang, betaglukanın olumlu etkilerini, mide ve bağırsakta bal kıvamında bir jel oluşturarak, glikozun vücut tarafından emilme hızını düşürmesi olarak açıklıyor.

Bu sayede, kan şekeriniz bir anda yüksek derecelere çıkmıyor. Alvang, yulafın gün boyunca istenilen saatte hatta bazı yemeklerle bile yenilebileceğini söyledi.

KOLESTEROLÜ DÜŞÜRÜYOR

Yulaf betaglukanı sayesinde midede oluşan jel, yine mide ve ince bağırsakta safra asidini bağlayarak dışkı yoluyla atılmasını sağlıyor.

Karaciğer, bu durumda tekrar safra asidi üretiyor ve üretirken kandaki kolesterolü kullanıyor. Böylece toplam kolesterol seviyesinde düşüş sağlanıyor.
Balık ve balık yağı: B6 ve B12 vitaminlerinin yanı sıra demir ve selenyum içeren balık aynı zamanda omega 3 kaynağıdır. Omega 3 yağ asitleri trigliserit düzeylerini düşürerek damar içi tıkanıklıkları önler. Yüksek antioksidan etkisi ile de bilinen balık haftada en az 2 kez tüketilmelidir.

Süt ve süt ürünleri: Süt ve yoğurt yüksek kaliteli protein, düşük miktarda yağ ve yüksek oranda kalsiyum içerir. Özellikle son yıllarda yapılan çalışmalar kalsiyumun vücut yağ yüzdesini düşürdüğünü ve ağırlık kontrolü sağladığını işaret etmektedir.

Ceviz, fındık ve badem: Yüksek antioksidan özellikli olup omega 3 kaynağıdırlar. Aynı zamanda yüksek miktarda E vitamini, magnezyum ve posa içeren sert kabuklu meyveler haftada en az 3-4 kez 3-4 ceviz, 8-10 fındık veya 8-10 badem olarak tüketilmelidir.

Çikolata: Günde 2-3 parça bitter çikolata tüketmek kolesterolü önemli ölçüde düşürerek kalp krizi riskini azaltır.

Yeşil çay: Antioksidan özelliği nedeniyle kanser hastalığına karşı koruyucu olduğu vurgulanan yeşil çay aynı zamanda kalp rahatsızlıklarından da koruyucudur.

Üzüm ve üzüm çekirdeği: Kırmızı ve siyah üzüm içerdiği polifenoller sayesinde yüksek antioksidan etkiye sahiptirler. Taze üzüm çekirdeğinde bulunan proantosiyanidin denilen madde de kalp sağlığını korur. Ayrıca üzüm E ve C vitaminlerinden zengin olması nedeniyle kalp sağlığını bozucu serbest radikallerin de etkinliğini yok eder.

Kuru erik: Antioksidan içeriği en fazla olan besinlerden biri olmasının yanı sıra lifli yapısı sayesinde kalp sağlığını korur.

Elma: Çözünebilen pektin lifleri sayesinde kolesterolü düşürmeye yardımcı olur.

Sarmısak: Damar içinde pıhtılaşmayı önleyici ve kan basıncını düşürücü etkisi nedeniyle kalp hastalıkları riskini azaltır.

Zeytinyağı: Oleik asit sayesinde kan kolesterol düzeyini düşürerek kan basıncını düzenleyen zeytinyağı kalp ve damar sağlığı açısından son derece faydalıdır.

Yulaf, çavdar, tam buğday ürünleri: Protein, kalsiyum, magnezyum, demir, bakır ve çinko içerirler. Ayrıca B ve E vitamini içeriklerinden dolayı kalp sağlığına önemli katkıları vardır.

Karpuz ve domates: Likopen dediğimiz antioksidan özellikli bileşeni yüksek oranda içermesi nedeniyle kalp hastalıklarının oluşum riskini azalttığı vurgulanmaktadır.

Soya: Yapılan çalışmalar çinko, fosfor, demir, magnezyum, B1 vitamini ve protein içeren soyanın kalp hastalığı oluşum riskini azalttığına işaret etmektedir.

Keten tohumu: Doymamış yağ asitleri, E vitamini, potasyum ve omega 3 içermesinden dolayı kalp hastalıklarına karşı koruyucu etkisi bulunmaktadır. Hergün 1 yemek kaşığı kadar tüketilmesi önerilir.

Havuç: İçerdiği fenolik bileşikler nedeniyle kalpte oluşan enfeksiyon belirtilerini en aza indirir.
KALP DOSTU 15 BESİN

l SOMON BALIĞI: İçerisindeki EPA ve DHA omega-3 yağ asitleri çok kıymetlidir. Ekstra yağ eklemeden yapacağınız dere otlu, sarımsaklı veya defne yapraklı bir sos ile daha da lezzetli hale getirilebilir. Bunun yerine yağsız tavada veya ızgarada yüksek ateşte kısa sürede pişirilebilir.
l KETEN TOHUMU: Bitkisel omega-3 denilen ALA' yı içermektedir. ALA vücutta EPA ve DHA' ya dönüşerek kullanıldığı için biyoyararlılığı daha düşüktür. Aynı zamanda fitoöstrojen içerir ve iyi biri lif kaynağıdır. Sabahları kahvaltılık tahılların içerisine, öğle ve akşam salata veya yoğurtların üzerine, evde yapılan keklerin, kurabiyelerin veya ekmeklerin içerisine ekleyerek keten tohumu yenilebilir.
l YULAF: B vitaminlerinden zengin, folat, niasin, kalsiyum, potasyum, magnezyum gibi besin ögelerini içeren aynı zamanda çözünür lif kaynağı olan yulaf kötü huylu kolesterolün düşürülmesinde, iyi huylu kolesterolün ise yükseltilmesinde yardımcıdır. Haftada 3 gün kahvaltıda 1 küçük kase yulafı az yağlı süt veya yoğurt ile birlikte kuru meyveler, tarçın, ceviz, badem ile lezzetlendirip kolesterolünüzü düşürmeye yardımcı olabilirsiniz.
l KURUBAKLAGİLLER: Kurufasulye, nohut, mercimek gibi hububatlar iyi bir protein kaynağıdırlar. Aynı zamanda demir içeriği yoğun besinlerdir. B kompleks vitaminler, niasin, folat, magnezyum, kalsiyumdan zengindirler. Yemeklerinin yanı sıra piyazları, çorbaları veya haşlanmış olarak pilavlarda, garnitür şeklinde menülerde yer alabilir.
l CEVİZ VE BADEM: Önemli bir antioksidan olan vitamin E deposudur. Kalp sağlığı için faydalı çoklu doymamış yağ asitleri olan omega-3 veya omega-6 içerir. Kuru veya taze meyvelerle birlikte yağsız yoğurtlara karıştırabilirsiniz. Bunun yanında evde hazırladığınız az yağlı kekler, çörekler veya kurabiyeleri de zenginleştirebilirsiniz.
l YABAN MERSİNİ: beta-karoten, lutein, flavonoidler, polifenol içeriği ile muhteşem bir antioksidandır. Taze veya kurutulmuş hali meyve olarak yenilebilir veya keklere, tatlılara, içeceklere konulabilir. Ahududu, böğürtlen, çilek gibi kırmızı mor renkli meyveler de aynı etkilere sahiptirler.
l SOYA SÜTÜ: İnek sütü ile aynı kalitede kalsiyum ve protein içeriğine göre doymuş yağ içermez. Kolesterolü yüksek olanlar veya laktoz denilen süt şekerine karşı hazımsızlığı olan kişilerde normal süte alternatif oluşturabilir. Taze veya kuru meyveler ile shakeler veya smoothiler hazırlanabilir.
l HAVUÇ: Önemli antioksidanlardan olan A vitaminin en zengin kaynaklarındandır. Yemeklerde ve salatalarda rahatlıkla tüketilebilir. Az miktarda da olsa sıvıyağ ile birlikte yenilmesi, yağda eriyen bir vitamin olan A vitamini için etkilidir.
l ÇAY: Kateşinler ve flavonoidlerden içeriği ile antioksidan etki gösterebilir. Ancak bazı durumlarda miktarında dikkat edilmelidir. Koyu ve demli çay osteoporoz riski olan kişilerde kemiklerden kalsiyumun atılmasını hızlandırabilir. Dolayısıyla belirli bir yaştan sonra açık ve limon eklenmiş olarak içilmelidir. Demir eksikliği anemisi olan kişiler ise çay içmek için yemekten sonra en az 1 saat beklemelidirler.
l SİYAH ÇİKOLATA: %70 veya daha fazla kakao içeren çikolatalarda antioksidan etkili flavonoidler vardır. Kalorisi yüksek olan çikolatanın miktarında aşırıya kaçmadan fındıklı, fıstıklı, sütlü veya beyaz olanlar yerine siyah olanları tercih edin.
l DOMATES: Likopen ve karotenoid içeriği ile antioksidandır. Bunun yanı sıra iyi bir C vitamin kaynağıdırlar. Yemekleri, salataları, sandviçleri lezzetlendirir.
l BALKABAĞI: B vitaminleri, folat, magnezyum, potasyum içerir. İyi bir lif deposudur. Aynı zamanda beta- karotenden ve karotenoidlerden zengindir. Rendelenmiş sebze şeklinde tuzlu çörekleri, börekleri veya ekmekleri zenginleştirebilir. Tatlı olarak da tercih edilebilir.
l PORTAKAL: Beta ve alfa karoten, beta kritoksantin, karotenoidlerden lutein, c vitamini, potasyumve folat içeriklidir. Kan basıncının ve kolesterolün düşürülmesinde destekleyicidir. Gün içerisinde meyve tüketimi az ise açığı kapatmak için taze sıkılmış bir portakal suyu içilebilir.
l BROKOLİ: Vitamin E ve C gibi önemli antioksidanları içerir. Az suda haşlayarak veya çiğ şeklinde salatalarda, çorbalarda tüketilebilir.


Yasal Uyarı: Uyarı: Bu sayfada yer alan bilgilerin hiç biri doktor önerisi niteliğinde bilgi değildir ve hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik tanı, teşhis ve tedavi gibi amaçlar için olarak kullanılmamalıdır.
alıntı: http://www.kalitelihayat.com/dogal-yasam/betaglukan-kalp-sagligi-icin-olumlu.html
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2461
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

KALP VE DAMAR İÇİN ŞİFALI BİTKİLER

Mesaj  Admin Bir C.tesi Eyl. 12, 2009 2:10 am


- Alıç yaprağı ve çiçeği koroner (=kalp damarları) dolaşımı, ginkgo yaprağı özel ekstresi periferik (=çevresel: el-kol, ayak-bacak gibi) dolaşımı artırmakta, rutince zengin karabuğdayotu kapiller (=en ince kan damarları) dolaşımı düzeltmekte, aslankuyruğu otu hipertiroidiye (=tiroid bezinin aşırı çalışması) bağlı olan (tamamlayıcı) veya olmayan (tek başına) sinirsel kalp şikayetlerinin tedavisinde etkili olmaktadır.

2****aluç-latin çiçeği-havuç-kırlangıç otu-tere-diş otu kalp damarlarını genişleten bitkilerdir.


3-Biberiye, karabaş, melisa, kırkilit, zahter, kereviz tohumu, hindiba….. muşta kalp damarını kendi kendine açan bir vatandaşın hazırladığı prepatlardır.


4-soğan ve sarımsak da kandaki kolestrolü dengeleyen yararlı bitkilerdir.

5-Ayşe kadın fasülye çiğ olarak yemek ve semiz otu’da kalbe yarayan sebzelerdendir.


6-Kandaki yağı düşüren bitkiler; sarımsak, yabani iğde, enginar yaprağı, kırlangıç otu, limon, şahtere, ardıç tohumu, soğan, ısırgan otu, sinir otu, elma sirkesi ve kabuğu, ay çiçek yağı, soya yağı, hindiba, , ayrık otu, biberiye, kekik,[/b]


7****Soya ve soya yağıda tüketmek çok yararlıdır.


8-Zeytin yağı’da henüz gelişmemiş kalp rahatsızlıkları için ve kalp krizi riskini indirmek için  birebirdir, tedavi edici etkisinden çok önleyici etkisi bulunmaktadır.  (dr. James a.duke YEŞİL ECZANE KİTABINDAN)


9- Kalp damarı tıkanıklığı,

20'şer gr. andız kökü, oğul otu, karanfil, civanperçemi, tarçın, rezene, biberiye, hayzembel ve anason, 4 litre suda 5 dakika kaynatılır. soğutulup süzülür. Yemeklerden yarım saat önce bir su bardağı içilir. Bu karışımın kullanımı süresince çay kahve kullanılmamalı, stresli ortamlardan uzak durulmalıdır.


-10- KALP DAMAR VE BEYİN DAMAR TIKANIKLIĞI: Karabaş otu, Melissa, Zencefil, Havlıcan, Alıç çiçeği, Alıç meyvesi, Zahter, Çoban çökerten dikeni. (İsveç şurubu sabah akşam aç karnına).

11-Hüsnü Kabul Macunununda Bulunması Gereken Şifalı Bitkiler
:Hindistan cevizi, Kişniş, Soğan, Papatya, Ekşi nar,Karanfil, İncir, Bal.

Üç tutam papatya, iki tutam kişniş, bir tutam karan­fil, bir baş soğan, beş adet incir dövülerek ezilir. Hazırla­nan karışım yarım saat süre ile suda pişirilir.
Süzülerek elde edilen posaya yarım avuç rendelenmiş hindistan cevizi ilave edilerek macun kıvamına gelinceye kadar yoğrulur. Hazırlanan macun papatya yağı ile yumu­şatıldıktan sonra bir kavanoza konarak serin bir yerde saklanır.

12-Ceviz, badem, fındık kalp için vazgeçilmez.

- Domates çok yararlı. Etin yanında çiğ olarak yendiğinde içindeki lycopen adlı antioksidan etteki zararlı maddeleri zararsız hale dönüştürüyor.

- Omega 3 içeren yeşil yapraklı sebzeler, taze fasulye, semizotu çok yararlı.

- Sarmısak vücudun koruyucu hücrelerini destekliyor ve tansiyonu düşürüyor.

- Posalı meyveleri tercih edin. Meyve yemenin ölçüsünü günde bir avuç olarak hesaplayın. Kavun karpuzu da birer ince dilim. Üzüm ve muzda çok yüksek dozda şeker bulunduğundan uzak durun. Kayısı ve incir çok yararlı meyvelerden.

- Renkli beslenin, bol sebze meyve tüketin.

- Genç balıklar kalp dostudur.

- Soya fasulyesi, brokoli ve lahanayı bol tüketin. Lahana çok yararlıdır, kalorisi düşük olduğundan zayıflatır.

- Yumurta muhteşem bir protein kaynağı. Kolesterolü olanlar rahatlıkla beyazını yiyebilir.

- Her türlü kızartmadan uzak durun. Kızartma ve hidrojenize yağlarla üretilmiş gıdalar toksiktir.

- Kırmızı üzümde kalbi koruyucu bir madde olduğu kanıtlandığından sabahları kırmızı üzüm ve  siyah üzüm yenilir.

- Çay yerine ıhlamur, bitki çayları için.

- Her sabah aç karnına bir bardak ılık suyun ardından bir avuç ceviz yiyin. Cevizi fazla kaçırmamak gerek tansiyon düşürücü etkisidie vardır.[

- Oksidasyon, yaşlanma ve hastalığa yol açar. Tıpkı demirin paslanması, elmanın kesildikten sonra kararması gibi. Besinleri kızartmak oksidasyonu hızlandırır ve diyetten çıkarılmalıdır.

- Şekerli gıdalar ve içeceklerden vazgeçin. Her gün şekerli içecekler yerine 8 bardak su için. Bu, sizi şişmanlatan ve doğal hormon sistemlerinizi bozan gereksiz şekerlerin vücudunuza girmesini önlediği gibi kabızlığı da engeller.


- Rafine edilmiş, unlu besinlerden uzak durun.


- İdeal kilonuzun altına düşün. Şişmanlık sigara kadar tehlikeli. İdeal rejimler haftada 1 kilo verdirenlerdir. Eğer haftada 1 kilodan çok kaybediliyorsa, vücuttan giden sadece sudur.

- Kolalı içecekler yerine limonlu maden suyunu tercih edin. Kolalı içecekler içinde ki kafein, yüksek tansiyon ve ritim bozukluklarına yol açar.

- Her gün alınan bir Aspirin kanın pıhtılaşmasını önlediği gibi vücuttaki birçok doku tahribatını da onarıyor.

-Şeker, tuz, pasta, beyaz pirinç, beyaz makarna gibi beyaz renkli yiyecekleri. Kabuklu pirincin zararı yok, kepekli makarna da tüketilebilir. Aslında önemli olan yediğiniz şeyleri tanımak. Çoğu kişi yemeklerini televizyon önünde yiyor. Ne yediğinin farkına varmıyor bu yüzden. Yediğin yemeği düşünmediğin zaman, o yemeği yeme. Sadece televizyon önünde değil. Örneğin ofiste bir yandan telefon geliyor. O sırada yemeyi bırakın, su için. Senin istediğin şey ağzında bir şey olması. Şeker yesen, su içsen fark etmez o an. Meşrubatların çoğu şekerli yani kalorili. Onların yerine su, maden suyu için. Kola içecekseniz düşünerek, tadını alarak yavaş yavaş için. Susuzluğu gidermek için bir litreyi bir kerede içmeyin. Kolalı içecekler hem şeker hem kafein içeriyor. Kafein ritm bozukluğuna yol açıyor.[/b]

DAMAR TIKANIKLIĞI İÇİN

250g.Hayıt tohumu, 6lt suda yarım saat kaynatılır ve günde 3 öğün, aç karna, bir çay bardağı içilir. ( Tansiyon düşürücü etkisi vardır. )

KALP KRİZİ İÇİN

Ökseotu çayı, Melisa çayı ve Adaçayı içmek kap krizini önleyici etkiye sahiptir. Ayrıca Civanperçemi, Atkuyruğu ve kekik oturma banyoları da yararlıdır.

D-GENEL BİLGİLER

KALP KRİZİ BELİRTİLERİ  

- Sol Koldaki Sancılar

-  Göğüs Üzerinde Baskı.

- Omuza Yayılan Ağrı.

-  Tansiyon.

-  Yüzün Solgun Ve Gözlerdeki Parlaklığın Azalması.

-  Kalpte Sancı Ve Sıkıştırması.

-   Sıkıntı

-  Kusma Bazen

-  Kalp Atımlarında Düzensizlikler.

- Nabız Azalır.

-  Kan Basıncı Düzensizliği.

- Panik Ve Ölüm Korkusu Ağır Durumlarda.

-   Kadınlarda Daha Değişebilir.

-KOLESTEROL BELİRTİLERİ

  -Baş dönmesi    
  -Uykusuzluk      
  - Ciltteki sarı lekeler[/b]

  - Halsizlik        
-  Görme problemleri ·
-  Gözde gelişen değişiklikler

-   Gözaltındaki siyahlıklar

- Ağız tadının kaçması acılık hissi duymak  
- Ter kokusunda ağırlaşma

-  Sinirsel problemler            
-    Gerginlik

-  Mide problemleri hazım iştah problemleri

- Baş ağrısı Bu sebepler kolesterolün yüksekliğinin sebepleri olabilir.

Yasal Uyarı: Uyarı: Bu sayfada yer alan bilgilerin hiç biri doktor önerisi niteliğinde bilgi değildir ve hiç bir zaman hastalık ve diğer sorunlara yönelik tanı, teşhis ve tedavi gibi amaçlar için olarak kullanılmamalıdır.



En son Admin tarafından C.tesi Ara. 24, 2016 6:26 pm tarihinde değiştirildi, toplamda 3 kere değiştirildi
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2461
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz