PROBLEMLİ ÖĞRENCİLERE NASIL DAVRANILMALIDIR?

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

PROBLEMLİ ÖĞRENCİLERE NASIL DAVRANILMALIDIR?

Mesaj  Admin Bir C.tesi Mart 05, 2011 8:10 am

MEYDAN OKUYUCU ÖĞRENCİLERLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI

I)DAVRANIŞLARI
1.Her fırsatta öğretmenine ve ailesine açıkça meydan okur.2.Her cümlenize cevap verir.3.Cezalandırmaya kalkışır.4.Öğretmenin dediklerinden ve yaptıklarından etkilenmez hatta bunlara gülebilir bile.5.Cezalandırılmayı kabul etmez.6.Öğretmeni aşırı derecede eleştirir.7.“Hiç kimse beni sevmiyor” diyerek adaletsizlik iddiasında bulunur.8.Kendisi hakkında iyi şeyler hissetmez ve diğerlerinin ona iyi davranmadığını düşünür. 9.Davranışlarının diğer insanlarla yaşadığı sorunların nedeni olduğunun farkında değildir.10.Otokontrolü azdır.11.Genelde duygusaldır.12.Olan bitenleri başkasının hatası gibi göstermeye kalkışır.13.Öğretmenlerine sataştığı gibi sınıf arkadaşlarıyla da kavga çıkarır. Aynı şekilde evde de her an kavgaya hazırdır.
II)ETKİLERİ
1.Öğretmen de öğrenciler de bu çocukla ne yapacaklarını şaşırırlar. 2.Dersler sürekli bölünür.3.Kurallar meydan okunabilir bir hal alır.4.Sınıf karışıklık içine girer ve günlük krizler başgöstermeye başlar.5.Öğretmen acı çeker. Etkisiz hale bile gelebilir.6.Öğretmen bu çocukla başa çıkamadığı için diğerleriyle de disiplin problemleri başlayabilir.7.Eğer bu çocuğun davranışları kontrol altına alınmazsa öğrenciler azarlandıklarında öğretmenin bu tutumunu sorgulamaya başlarlar. 8.Yüksek tansiyon sınıfta normal bir durum halini alır.
III) NELER YAPILABİLİR?
1. bu öğrenciyle asla “evet, yapacaksın!” tartışmasına girmeyin. Sessizlik bundan çok daha iyi bir yanıt olacaktır. Ne yaparsanız yapın asla sakin konumunuzu kaybetmeyin ve çocukla tartışırken asla sesinizi yükseltmeyin.
2. “3. şahıs” tekniğini uygulayın. Unutmayın ki bağırmadığınız, tartışmadığınız ve ona küçüsyerek yaklaşmadığınız sürece bu çocuktaki savunma mekanizmasının sebebi siz değilsiniz. Sorunun dışındasınız. Bu yüzden çocuktaki savunmayı kişisel almayın. Ona “Sorun nedir? Bu konuşan sana benzemiyor” ya da “Seni bu kadar üzen nedir?” gibi sorular sorun. Bu yaklaşımı kullanarak, gerçek duygularınızı yansıtmasa bile, kendinizi hakaretten çok yardım edebilecek bir üçüncü kişi pozisyonuna sokmuş olursunuz ve hem sakinliğinizi ve hem de profesyonel konumunuzu kaybetmezsiniz. Ayrıca bu şekilde diğer öğrencilere sorunun sizden değil ondan kaynaklandığı mesajını da vermiş olursunuz. Özellikle diğer öğrencilerin önündeyken bu yaklaşımı kullanmazsanız durumu daha da gerginleştirecek bir şey yapmak ya da söylemek zorunda kalabilirsiniz.
3. “Ertelenmiş tepki” tavrı da bu durumda işe yarayabilir. Örneğin bir öğrenci “yapamayacağım” derse bir süre hiçbir şey demeden durun. Şaşkınlıkla ona bakıp “sanırım seni duyamadım” deyin. Bu tepki öğrenciye sözünü geri alma, öğretmenin uyarısı olmadan yanlış davranışı düzeltme şansını tanıyacaktır. Eğer çocukla durumunuz diğer öğrencilerin önünde bu tavrı uygulayacak sınırı aştırysa o zaman özel olarak konuşun. Çocuğa “ Bunu burada konuşmayalım. Kafandan geçenleri bana anlatabileceğine inandığında benimle konuşmaya gel” diyerek onu susturmayı deneyebilirsiniz.
4. Bu öğrenciye ders sonrası veya ders arası aktivitelerinizde öncelik verin.
5. Sınıf dışında, sessiz, özel ve doğal bir ortamda konuşun.
6. Dürüst olun. Öğrenciye sorununun kaynağının neler olabileceğini söyleyin. Siz de çocuğu dinleyin. Bu süreç için de her iki tarafın da birbirine saygılı davranması kuralında ısrarcı olun.
7. eğer davranış devam ederse idareci ve danışmanları alarma geçirin.
8. bu öğrenciyle güç oyunları oynamayın. Bu sizi hiçbir yere ulaştırmaz.
9. varoluşunun bir anlam kazanabilmesi için üretken olması gerektiğine çocuğu ikna edin.
10. sınıf içi sorumluluklar verin.
11. çeşitli grup aktiviteleri yaratın ki çocuk yaşıtlarıyla tecrübeler edinebilsin.
12. bu çocuğu her zaman dinleyin. Konuşmasına izin verin. Sözünü kesmeyin.
13. çocuğu davranışı değiştirmek için uyguladığınız planın bir parçası yapın. Aksi halde sizi bir düşman olarak görebilir.
14. öğrenciyle birbirinize nasıl davranacağınızla ilgili bir anlaşma yapın.
15. hangi davranışın kabul edilemez olduğu konusunda çok net olun.

IV)HATALAR
1.Bu öğrenciyle “yapacaksın” tartışmasına girmek. 2.duygusallaşmak. 3.profesyonel konumunuzu kaybetmek, sesinizi yükseltmek, çocukla tartışmak.4.kendinizi davranışın nedeni olarak görmek. 5.öğrenciyle özel görüşmek yerine sınıf içinde ilgilenmek.6.diğer öğrencileri kendi tarafınıza çekmeye çalışmak.7.davranışa karşılık olarak beklenmedik sert çıkışlarda bulunmak veya alakasız cezalar vermek. 8.gerçekleştiremeyeceğiniz tehditlerde bulunmak.9.bu öğrenciyi sakinleştirmeye çalışmak veya öğrencinin sizin ondan korktuğunuzu düşünmesine izin vermek.


İLGİ AVCISI

I)DAVRANIŞLARI
1.Genellikle gürültücüdür.2.Otoriteye olumsuz tepki verir.3.Yaşıtlarına kendi yolunu kabul ettirmeye çalışır.4.Sık sık sınıfa geç kalır.5. Eşyalarını hazırlamada ve ödevlerini teslim etmede gecikir. 6.Sık sık yerinden kalkar.7.Diğer öğrencileri azarlayıp durur.8.Gereksiz sorular sorar.9.Dikkat çekebilmek için kuralları çiğner.10.Yanlış zamanda yanlış şeyler söylemekte üstüne yoktur.11.Sıradışı veya dikkat çekici kıyafetleri tercih eder.12. Küfürlü ve argo konuşur.
II)ÇEVREYE ETKİLERİ
1.Öğretmen bu öğrenciye fazladan zaman ayırmak zorunda kalır. 2.Sınıfın ve öğretmenin konsantrasyonu bozulur.3.Öğretmen bir şekilde kışkırtılmış olur.4.Ders işlerken öğretmenin dikkati ne anlattığını unutacak kadar dağılabilir.5.Yaşıtları bu öğrenciyi dışlayarak tepki verebilir.6.Sınıf arkadaşları bu öğrenciyi eleştirmeye ve her fırsatta uyarmaya başlarlar.

III)NELER YAPILABİLİR

1.Bu öğrenci için, farkedilmesini sağlayacak bir liderlik rolü yaratın.2.Fazladan sorumluluk verin.3.Gerçek sorunu ve çocuğun hissettiği güvensizlik duygusunu bulmak için çocukla birebir bir konuşma yapın.4.Üstü kapalı bir şekilde çocuğun güvenini her fırsatta destekleyin. Bu çocuk için onun ilgi ihtiyacını karşılayacak yapıcı bir yol bulmanız gerekmektedir. Yoksa çocuk arzu ettiği ilgiyi elde etmek için en uç noktalara kadar gidebilir.5.Bir psikolog veya danışmandan yardım alın. Davranış bozukluğunu gidermek için ailesinin de yardımcı olmasını sağlayın.6.Bu tip bütün öğrencilerinizle ilgili durumlara yaklaşımınızda ısrarcı olun.7.Kibar, dayanıklı ve ılımlı olmaya çalışın.8.Uygulanmasını istediğiniz davranışa siz model olun. Yumuşak ve sessiz konuşun.9.Çocuğun sorduğu uygun soruları destekleyin. Bu hem sorunlu çocuğun hem de diğer öğrencilerin hangi soruların yapıcı ve o anki konuyla ilişkili olduğunu anlamalarına yardım edecektir.10.Çocuk danışmana, hemşireye veya revire gitmek istediğinde çocukta gereksiz utanca neden olmayın. Kibar bir şekilde bile olsa başkalarının yanında “ne için?” veya “bu gerçekten gerekli mi?” gibi sorular bazı öğrenciler için utanç verici hatta travmatik bile olabilir.11.Çocuktaki gelişmeleri takip edin ve daha sonra yeri geldiğinde bu gelişmeden ne kadar memnun olduğunuzu çocuğa belli edin. 12.Öğrencilerinize onların farkında olduğunuz göstermek için kendi kendinize bir haftalık kontrol listesi yapın. Bir öğrenciyle iletişim kurmanız için bazen sadece “günaydın” demeniz bile yeterli olabilir. Bir şekilde iletişimde bulunduğunuz her çocuğu listenizde işaretleyin. Böylece bütün hafta boyunca hangi öğrenciyle hiç iletişim kurmamış olduğunuz tespit edebilirsizin. İletişimi arttırmak her türlü davranış bozukluğunu düzeltmede yardımcıdır.13.İlgi avcısına ne kadar zaman ayırdığınızın farkında olun. Çocuğun ilgi görmeye duyduğu ihtiyacı olumlu bir şekilde kullanmaya çalışın.14.Bu öğrenciyi asla dışlamayın.15. Öğrenciyi endişelendirecek şeyler yapmayın yoksa davranış kötüleşebilir.

IV)HATALAR

1.Bu çocuğun uğraşsa bile bir işi yapamayacağını farzetmek.2.Davranışı göz ardı etmek.3.Öğrencinin dediklerini dikkatle dinlememek.4.Bu öğrenci hakkında çabuk ve çelişkili yargılarda bulunmak.5.Öğrencinin ihtiyacı olan şeyi yanlış davranışlarla elde etmesine neden olacak durumları önceden tahmin etmeye çalışmak6.Bu öğrenciyi ve davranışının nedenlerini genelleyebileceğinizi ve anlayabileceğiniz varsaymak7.öğrencinin vermek istediği mesajın önemini kavrayamamak.8.öğrencinin ilgi çekmesini engellemeye çalışmak.
Kalıcı Bağlantı Yorum (0) Yorum yaz!
KİBİRLİ DAVRANIŞLAR SERGİLEYEN ÖĞRENCİLERLE BAŞA ÇIKMA YOLLARI

I) DAVRANIŞLARI

1.Genellikle çok zekidir.2.Şişirilmiş bir egoya sahiptir.3.Belli bir alanda diğerlerine göre daha üstün olabilir; örneğin atletizm. Sonuç olarak yine de kibirlidir.4.Sık sık kabalaşır. Sınıf arkadaşlarına, öğretmenlerine, ailesine karşı saygısızlık eder.5.Okulda ne kadar çekilmezse evde de o kadar kötüdür.6.Öğretmenin kararlarını, isteklerini ve verdiği ödevlerin amacını sorgular.7.“Bu çok salakça” gibi cümleleri ondan sık sık duymak mümkündür.8.Aşağılayıcı bir tavırla sürekli “niçin” diye sorar.9.Rutin ödevleri tamamlamakta veya temel kurallara ve düzenlemelere uymakta başarısızdır.10.Öğretmenin bilgi ve otoritesini sorgular. Öğretmeni yalanlayacağını veya onun bilgisinin, performansının, düşüncelerinin yetersiz olduğunu göstereceğini umduğu fikirler ortaya atar.11.Kimseyi sevmez.12.Herkesten üstünmüş gibi davranır. Kendini daha üstün bir konuma taşımak için yapması gereken tek şey de diğerlerini aşağılamaktır. II) ETKİLERİ
1.Davranışın sonucunda bütünleşme değil eşsizlik duygusu ortaya çıkar. 2.Diğer öğrencilerin gözünde öğretmenin güvenilirliği sarsılır.3.Karar verme süreçleri zorlaşır.4.Sınıf kararlarında ve çalışmalarında karışıklık hakim olmaya başlar. 5.Diğer öğrencilerde asabiyet başlar.6.Diğer öğrenciler söz konusu çocuğun başına gelebilecek en kötü şeyin gelmesini istemeye başlarlar. Çocuğun başarısız olması veya herhangi bir konuda bir sorun yaşaması sınıftaki en büyük beklenti halini alır
7.Kibirli öğrencinin alayları diğerlerini incitir. En iyi ihtimalle rahatsız, en kötü ihtimalle aşağılanmış hissederler.
III) NELER YAPILABİLİR?




1) ”Tohum Ekme” tekniğini deneyin. Tohum ekme çocuğun söz veya eylemlerine bir cümlelik objektif bir cevap vermek ve sonra durmak üzerine kurulu bir tekniktir.”Bunun gerçekten doğru olduğunu mu düşünüyorsun?”, “Emin misin?”, “Bu gerçekten iyi bir fikir mi?”, “Başarın seni pek mutlu etmemişe benziyor” gibi cümleler işe yarayabilir. Bu teknik pek çok amaca hizmet edebilir. Öncelikle çocuğu düşünmeye teşvik eder. İkinci olarak bu tekniği, çocuğu aşağılamadan, küçük düşürmeden, topluluk önünde de kullanabilirsiniz. Üçüncüsü, çocuğu daha geniş kapsamlı konuşmalara veya size danışmaya hazır hale getirir. Çocuğu danışmaya hazır hale getirmek, çocuğun davranışını değiştirme konusunda yolun yarısına geldiniz demektir.
Dördüncü olarak sizin az da olsa akıllı biri olduğunuzu ve konuşmaya ve dinlemeye değebileceğinizi düşünecektir.




Admin
Admin

Mesaj Sayısı: 1641
Kayıt tarihi: 12/01/09
Yaş: 41

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön

- Similar topics

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz