İNSANIN ÖĞRENME ŞEKİLLERİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

İNSANIN ÖĞRENME ŞEKİLLERİ

Mesaj  Admin Bir C.tesi Mart 05, 2011 8:24 am

İNSANIN ÖĞRENME ŞEKİLLERİ
28/9/2009 · Kategori: EĞİTİM YAZILARI

İnsan zihni düşünmek için üç farklı dil kullanır.
-GÖRSEL DİL: Dış dünyayı görmek, görüleni oluşturabilmek için kullanılan dil. Okumak, resim yapmak, yazmak, tasarlamak gibi eylemlerde bulunurken kullanılan dil.
-İŞİTSEL DİL: Dış dünyayı dinlemek, duyulanı ifade etmek için kullanılan dil. Konuşmak, şarkı söylemek, müzik yapmak gibi eylemlerde bulunurken kullanılan dil.
-KİNESTETİK DİL: Dış dünyayı ve kişisel duyguları, fiziksel belirtileri, hareketleri ifade etmek için kullanılan dil. Dokunmak, el becerileri sergilemek, hareket etmek gibi eylemleri ifade ederken kullanılan dil.

Bu yollar bilgiyi öğrenme ve ifade etme biçimimizi belirler ve kolaylaştırır.
*Bilgi ancak öğrenme süreci belli bir sırayı takip ederek gerçekleşirse kolaylıkla hatırlanır ve kullanılır.

*Bilgi öncelikle zihnimiz tarafından alınmalıdır. Bu aşamaya bilinçlilik hali diyoruz. Sindirim sistemiyle karşılaştı-racak olursak bilinçlilik hali ağıza benzer. Bilgi bu aşamada alınır ve işlenir.
Ardından alınan bilginin ayıklanması işlemi gelir. Bu aşamaya BİLİNÇALTI aşaması adı verilir. Çocuk parçaları dikkatle inceleyerek eler. Bu kısmı mideye benzetebiliriz. Parçalar alt üst edilip karıştırılır. Bu aşamada çocuk aldığı bilgiyi düzenler. Zihninde, o ana kadar öğrenmiş olduklarına ne kadar uyduğunu tartar. Sorular sorar, olaya farklı açılardan yaklaşır. Bilgiyi sınıflar.

Son aşama BİLİNÇSİZLİK halidir. Çocuka burada zaten bildiği şey ile öğrenmekte olduğu şey arasında bir ilişki kurar. Bu aşamayı bağırsaklara benzetebiliriz. Besinleri vücudun tüm kısımlarına dağıtır. Yaratıcı bağlantılar kurar. Bilinçsiz düşünme becerisi olmasaydı bir çocuğun hayatı yaratıcılıktan uzak, izole ve sıkıcı olurdu.
Tüm bunları yaparken çocuğun zihni biraz önce bahsedilen üç farklı dili kullanır. Bir çocuk bilinçlilik halini görsel, işitsel ya da kinestetik dille yaşayabilir. Bu da onun hem öğrenmesi hem de kendini ifade etme biçimini etkiler. Bilinç halini görsel olarak yaşayan bir çocuğa bir bilgiyi işitsel olarak vermeye kalkmak kemanı üfleyerek çalmaya benzer. Hem hiçbir sonuç alamazsınız hem de boş yere kemanı yani çocuğu hırpalamış, şevkini kırmış olursunuz.


ÇOCUKLAR İLK GİRDİKLERİ ORTAMDA BU KANALLARI NASIL KULLANIRLAR?

GÖRSEL: Görsel kanalı kullanan bir çocuk ilk kez girdiği bir sınıfta en ilginç kişi ya da nesneyi görebilmek için etrafa göz gezdirir.
İŞİTSEL: İşitsel kanalı kullanan çocuğun bütün dikkati sınıfta konuşulanlar üzerine odaklanır.
KİNESTETİK: Bu kanalı kullanan çocuk herkesin nelerle uğraştığına dikkat eder.

ÇOCUKLAR BU KANALLARI KULLANARAK YAPILACAK İŞLERİ VE EŞYALARI NASIL DÜZENLERLER?


GÖRSEL: Kendine verilen bütün ödevleri bir yere not eder. Ödevini yapmak için de bu notlara ihtiyaç duyar.
İŞİTSEL: O akşam yapması gereken işleri ve bunları nasıl yapacağını birisine anlatma ihtiyacı duyar. Bu annesi ya da telefonda konuştuğu bir arkadaşı olabilir.
KİNESTETİK: Doğrudan hareket geçerek odasını toplamaya başlar.
avatar
Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 2347
Kayıt tarihi : 12/01/09
Yaş : 44

Kullanıcı profilini gör http://moral.forumr.biz

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz